قایقرانی اصفهان از رشته‌هایی است که در شرایط کرونا فعالیت تک نفره اما ممنوعیت تمرینات گروهی داشت
کد خبر: ۹۵۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴ 23 March 2021

رئیس هیأت قایقرانی استان اصفهان در خصوص تاثیرات کرونا بر رشته قایقرانی گفت: در دوران شیوع کرونا، این رشته ورزشی با توجه به اینکه در تک نفره قایقران قادر به رعایت فاصله‌ها است مانعی برای تمرین نداشت، اما در برگزاری تمرینات قایق‌های گروهی ممنوعیت بود.
سلمان قاضی‌عسگر افزود: در این شرایط فعالیت‌ها در این رشته ورزشی ۲۰ درصد کمتر شد، با وجود این که در تابستان رودخانه پر آب بود و پس از مدت‌ها در فصل مناسب جریان داشت و شرایط لازم برای تمرین در پایگاه تمرینی خیابان آبشار فراهم بود، اما استقبال خوبی از مردم نشد و تنها بازیکنان تمرین می‌کردند.
وی گفت: تمام مسابقات برون‌مرزی تعطیل شد و برگزاری آن در سال جدید نیز مشخص نیست؛ مسابقات رفتینگ، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی‌های المپیک نیز تحت تأثیر قرار گرفت.
قاضی‌عسگر در خصوص مسابقات برگزار شده در سال گذشته هم افزود: تنها رقابت‌های لیگ برتر آرام کشوری برگزار شد که تیم اصفهان با توجه به حضور تیم‌هایی از جمله مازندران و سواحل جنوب مقام نخست را کسب کرد؛ لیگ اسلالوم خانم‌ها و آقایان و روئینگ هم برگزار شد که اصفهان نماینده‌ای در روئینگ نداشت.
رئیس هیأت قایقرانی استان اصفهان، برگزاری کلاس‌های ورزشی آنلاین را از تأثیرات مثبت کرونا دانست و گفت: با برگزاری این کلاس‌ها قایقرانی یکی از رشته‌های بود که توانست جای خود را در رشته‌های مختلف ورزشی پیدا کند.
سلمان قاضی‌عسگر گفت: ابتدای امسال انتخابات هیأت برگزار می‌شود، برنامه‌ها و تقویم فدراسیون مشخص است، امید است شرایط کرونا مساعد شود و طبق برنامه پیش برویم؛ آموزش‌ها، راه‌اندازی رشته در تعدادی از شهرستان‌ها و شرکت در مسابقات قهرمانی کشور و قهرمانی جهان از جمله این برنامه‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار