نماینده فسا با تاکید بر اینکه یک اصلاح ساختار در وزارت خارجه باید ایجاد شود و جنبه اقتصادی این وزارتخانه در بحث برون‌مرزی تقویت شود، اظهار کرد: یکی از پیشنهادات مجلس نیز این است که نیرو‌هایی با تفکر اقتصادی جذب وزارت خارجه شوند.
کد خبر: ۹۵۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳ 23 March 2021
به گزارش تابناک فارس: حجت الله فیروزی با اشاره به لزوم به کارگیری از بحث دیپلماسی اقتصادی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور گفت: بحث دیپلماسی اقتصادی مکمل زنجیره تولید است که متاسفانه در سال‌های گذشته به این موضوع توجه جدی نشده است.
 
او با بیان اینکه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز کمیته مشترکی با وزارت امورخارجه برای پیگیری این موضوع تشکیل داده است، ادامه داد: این کمیته جلساتی  را هم برگزار کرده که جمع بندی این نشست‌ها در قالب گزارشی درباره مشکلات موجود بر سر راه دیپلماسی است و این موضوع پس از تدوین به هیئت رئیسه ارائه خواهد شد تا در صحن علنی پارلمان قرائت شود.
 
نماینده فسا در مجلس با تاکید براینکه برای پیشبرد اهداف در دیپلماسی اقتصادی از کارشناسان خبره اقتصادی در سفارتخانه‌ها استفاده می‌کنیم بیان کرد: این افراد که به کار گرفته می‌شوند باید آموزش‌های لازم در این حوزه را دیده باشند اما متاسفانه در برخی مواقع افرادی در این حوزه به کار گرفته می‌شوند که تخصص لازم را ندارند.
 
فیروزی تصریح کرد: اگر لازم باشد برای طرف کردن خلا‌ءهای قانونی پیشروی دیپلماسی اقتصادی طرحی را در مجلس تدوین خواهیم کرد.
برچسب ها: اقتصاد ، امورخارجه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار