مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد؛
مدیرکل هواشناسی گلستان از پیگیری ساخت دو ایستگاه هواشناسی در شهرستان های آزادشهر و آق قلا خبرداد و گفت: رادار هواشناسی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان تا پایان سال در گنبدکاووس نصب می شود.
کد خبر: ۹۵۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 23 March 2021

 

نوربخش داداشی اظهار کرد: رادار هواشناسی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان توسط سازمان هواشناسی کشور خریداری شده و تا پایان سال در شهرستان گنبدکاووس نصب و راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: برای ساخت ابنیه این رادار پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیاز است که توسط استان تامین می شود.

وی به دیگر پروژه های در دست اقدام اشاره کرد و گفت: ساخت ایستگاه هواشناسی آق قلا و آزاد شهر در دست اقدام است که تا پایان سال تجهیزات آن نصب می‌شود.

داداشی از پیگیری ایستگاه سیار هواشناسی برای اتفاقات خبر داد و افزود: این ایستگاه سیار در مناطق حادثه دیده احتمالی مستقر شده و اطلاعات را از آن منطقه مخابره خواهد کرد.

وی بیان کرد: پروژه دریافت داده های برخط ایستگاه های باران سنجی هم در دست اقدام بوده که ۱۵ ایستگاه در سال ۹۹ بر خط شده و به همین میزان هم در سال جاری در نظر گرفته شده است.

داداشی اضافه کرد: پیاده سازی مدل بومی پیش‌بینی فصلی و پیش بینی نوع زراعت استان (گندم و پنبه) به صورت نقطه ای و منطقه ای با همکاری پژوهشگاه هواشناسی کشور در دست اقدام است.

مدیرکل هواشناسی گلستان اظهار کرد: گلستان ۱۴۹ سامانه هواشناسی داشته و ایستگاه هواشناسی ثابت دریایی اولین ایستگاه در شمال کشور است.

وی گفت: همچنین جزو ۹ استانی هستیم که ایستگاه جو بالا (کاوش جو) داشته و در سال گذشته برای اولین بار ایستگاه پایش گرد و غبار در اینچه برون و مراوه تپه نصب و راه اندازی شد که با توجه به تغییر اقلیم ضروری بود.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار