مدیر تعاون روستایی استان سمنان از تامین و فرآوری و توزیع بیش از ۵۱۰۰ تن از انواع بذر اصلاع شده در سال ۹۹ در استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 23 March 2021

 

به گزارش تابناک سمنان عباسپور مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: این بذور اصلاح شده شامل گندم، جو، کلزا و ماش است که از ابتدای سال تاکنون توسط شبکه تعاون روستایی استان سمنان در بین کشاورزان توزیع شده است.

او افزود: از این مقدار بذور، ۵۵ تن بذر گندم و جو توسط اتحادیه‌های تولید کننده بذر به سایر استان‌ها صادر و مقدار ۳۰۰ تن بذر نیز با توجه به نیاز شهرستان‌های استان در ارقام مختلف از سایر استان‌ها وارد استان سمنان شد.

عباسپور با اشاره به اینکه سه اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان سمنان، گرمسار و شاهرود وظیفه تامین و فرآوری بذور گندم و جو را در سال جاری برعهده داشته اند افزود: این بذور طبق برش شهرستانی و قیمت مصوب بذر گندم از قرار کیلویی ۳۹۰۰۰ ریال و بذر جو با قیمت کیلویی ۳۵۰۰۰ ریال توسط شبکه در سطح استان توزیع گردیده است.

به گفته مدیر تعاون روستایی استان سمنان استفاده از بذور اصلاح شده نقش بسزایی در افزایش تولید در واحد سطح و به تبع آن افزایش درآمد کشاورزان و روستاییان داشته و هزینه‌های جانبی کشاورزان را در مراحل مختلف کشت محصول به حداقل می‌رساند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار