مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد گفت: وزش باد شدید و نسبتا شدید در بیشتر نقاط استان در ساعت های بعد از ظهر و شب با جهت غربی تا جنوبی تا پنج روز آینده پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵ 23 March 2021
 
هواشناسی سمنان با پیش‌بینی وزش باد شدید هشدار زرد اعلام کرد

 

 

به گزارش تابناک سمنان ایرج مصطفوی ابراز داشت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، وزش باد شدید از روز چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده برای استان سمنان پیش‌بینی می‌شود که ضرورت دارد برای جلوگیری از بروز خسارت احتمالی ناشی از وزش باد شدید، تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی ادامه داد: بر اساس تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، شدت وزش باد از چهارشنبه تا یکشنبه در ساعات بعدازظهروشب بیشتر موجب گردوخاک و احتمال خسارت می‌شود.
وی اظهار داشت: محکم کردن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها به دلیل وزش باد شدید، تردد و توقف نکردن در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمان های در حال ساخت به دلیل احتمال سقوط شاخه ها و مصالح ساختمانی برای جلوگیری از بروز خسارت احتمالی ناشی از وزش باد شدید توصیه می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد:
طی روزهای پنجشنبه و جمعه دربرخی نقاط استان رگبار و رعدوبرق نیز دور از انتظار نیست.
وی تصریح کرد: لغزندگی جاده ها، احتمال جاری شدن رواناب، کاهش دید و امکان اختلال در تردد در محورهای استان، پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان درباره خسارات احتمالی ناشی از وزش باد و رگبار از روز پنجشنبه است.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: اجتناب از کوهنوردی، احتیاط در تردد در محورهای استان، بررسی استحکام سازه های سبک ، استحکام پوشش گلخانه ها، تمهیدات پیشگیرانه لازم و حفاظت از محصولات کشاورزی با توجه به وزش باد بسیار شدید توصیه می‌شود.
سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار