فرماندار خلخال گفت: در تعطیلات نوروز امسال همه نانوایی‌های این شهرستان باز بوده و همانند روزهای عادی نان موردنیاز مردم را پخت می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ 23 March 2021

 

فریدون بابایی افزود: برخلاف سال‌های گذشته در نوروز امسال به جای انتخاب نانوایی‌های کشیک برای پخت نان در تعطیلات نوروز ، نانوایی‌های دولتی و آزاد پز خلخال موظف به پخت نان طبق ساعات پخت اعلام شده در اوقات صبح و بعد از ظهر بوده و مردم ، گردشگران و مسافران نوروزی می‌توانند نان گرم روزانه را تهیه کنند.

وی با تقدیر از همکاری و همراهی نانوایان اظهارکرد: نانوایی‌هایی که ۲ روز تعطیل ماهانه آنها در نیمه اول فروردین سال که در تقویم سالانه منظور شده ، مجاز به تعطیلی این ۲ روز هستند.

رئیس کار گروه ساماندهی آرد و نان خلخال گفت: تمهیدات لازم برای تامین آرد موردنیاز نانوایی‌ها در صورت نیاز به افزایش زمان پخت نان صورت گرفته و انتظار از دستگاه‌های بازرسی تشدید نظارت و بازرسی در تعطیلات نوروز است.

وی با بیان اینکه پخت نان روغنی تنها برای نانوایان دارای پروانه پخت این نوع نان مجاز است، افزود: پخت نان روغنی توسط سایر نانوایان برخورد قانونی دارد.

بابایی بیان کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دستورالعمل جدید نحوه فروش و تحویل نان به نانوایی‌ها ابلاغ شده و آنها باید با لحاظ موازین بهداشتی نان به مشتریان تحویل دهند.

۱۷۲ واحد نانوایی در شهرستان خلخال در پخت انواع نان فعالیت دارند که ۲۰ درصد آنها آزادپز بوده و مابقی از سهمیه آرد دولتی برای پخت نان بهره‌ می‌برند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار