تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
شهروندی این نوع سخن گفتن مسئولان را به دروغ 13 بدری پیش از موعد تشبیه می کند و می گوید متاسفانه در این خصوص اقدامات و سخنان مسئولان با وضعیت بازار در تناقض آشکار است !
کد خبر: ۹۵۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶ 23 March 2021

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آشفتگی بازار مرغ در کشور و متاثر از آن در استان کهگیلویه و بویراحمد به گونه ای بوده که تقریبا یک ولنگلری و بی برنامگی دستگاه ها کاملا مشهود است . از خبر وتوی روحانی بر توافق دو وزیر جهاد و صنعت که می توانست وضعیت بازار مرغ را سر و سامان دهد اما بی نتیجه ماند تا احضار مسئولین این دو وزارتخانه به دادسرای دیوان محاسبات که بگذریم اما در استان ها مدیریت هماهنگ دستگاه ها می توانست به صورت منطقه ای و استانی جلوی بی سر و سامانی بازار مرغ را بگیرد اما متاسفانه چنین چیزی تا فعلا صورت نگرفته است !
توضیح "نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته بود : وضعیت قیمت مرغ به قیمت نهاده‌ها مربوط است که وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت باید آن را از خارج تأمین و وزارت جهاد کشاورزی آن را توزیع کند؛ در واقع تنظیم بازار مرغ را وزارت صمت انجام می‌دهد در حالی که توزیع نهاده‌ها در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و این ناهماهنگی باعث بروز مشکل شده است.جدی خاطرنشان کرد: قرار شده بود فرایند تأمین نهاده‌ها و ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود و این کار به صورت یکپارچه انجام و مدیریت شود و دو وزیر هم با هم در این زمینه توافق کرده بودند، اما مخالفت رئیس‌جمهور باعث شد که این تدبیر منتفی شود و وضعیت فعلی را در زمینه قیمت مرغ و تشکیل صف‌های مرغ شاهد باشیم.
جدی ماجرا را به رد تشکیل وزارت بازرگانی پیشنهاد دولت مرتبط می داند و اینگونه توضیح می دهد که هدف روحانی از وتوی توافق دو وزارتخانه انداختن تقصیر به گردن نبود وزارت بازرگانی است که مجلس دوبار ان را رد کرده است"
رییس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در روز پایانی سال گفته بود : همه تمهیدات لازم برای تأمین مرغ زنده به قیمت مصوب ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان در مرغداری‌های فعال این استان انجام شده است.
تاج الدینی تاکید کرد: مرغ زنده مرغداری‌های داخل استان به قیمت اعلام شده ۱۴هزارو۴۰۰تحویل کشتارگاه‌ها داده می‌شود تا به قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان وارد بازار شود.
این بخشی از سخنان الیاس تاج الدینی است که در روز 30 اسفند خبراز کنترل قیمت مرغ داد اما تمامی پیگیری ها حکایت ازاین دارد که در کهگیلویه تاکنون یک کیلو مرغ بااین قیمت بفروش نرفته و قیمت ها بالای هرکیلو 26هزارتومان است.(گفته می شود امروز مرغ به صورت محدود با قیمت مصوب وارد بازار استان شده است)
یکی از شهروندان در این خصوص به تابناک کهگیلویه و بویراحمد می گوید : وقتی مسئولان از جمله جهادکشاورزی ، صمت و تعزیرات توان ندارند و ضعیف هستند چرا دل مردم را خوش می کنند؟!
این شهروند ادامه می دهد : متاسفانه در شهر دهدشت مرغ نیست و اگر باشد هم گران است و اصلا قیمت گفته شده مسئولان را مسخره می کنند و تاسف بار اینکه مرغ تولیدی مرغداری های دهدشت را به کشتارگاه مرکز استان ارسال می کنند تا به مصرف دیگر شهرها برسد !
شهروند دیگری در شهرستان چرام به تابناک می گوید : مرغ زنده در محل های فروش با قیمت هر کیلو 21 تا 22 هزار تومان به فروش می رسد ! چطور مسئولان از مرغ کشتار روز کیلویی 20 هزار تومان برای رسیدن به دست مردم سخن می گویند؟!
این شهروند ادامه می دهد البته برخی مرغداری ها در حال تبلیغ فروش مرغ زنده در محل مرغداری با قیمت های 16 ، 17 و 18 هزار تومان هستند ! 
شهروندی این نوع سخن گفتن مسئولان را به دروغ 13 بدری پیش از موعد تشبیه می کند و می گوید متاسفانه در این خصوص اقدامات و سخنان مسئولان با وضعیت بازار در تناقض آشکار است !
ترجیح دادن تفریح بر حل مشکل مردم !
در حالی مردم کهگیلویه و بویراحمد از نبود مرغ گرم در بازار طی چند روز گذشته به شدت گلایه‌ مند بودند که بالاخره امروز بعد از ۴ روز مرغ گرم به صورت محدود به بازار عرضه شد.
سالار حسین پور مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در گفتگویی ، دلیل نبود مرغ گرم در بازار را تعطیلی همزمانی همه واحد های کشتار مرغ در استان عنوان کرد و گفت: صاحبان واحدهای صنعتی استراحت و تفریح در کنار خانواده را بر عرضه مرغ گرم در بازار ترجیح می‌دهند.
 حسین پور در پاسخ به این سوال که چرا قبل از آغاز تعطیلات، مراکز عرضه و توزیع مرغ را جهت تامین نیاز مردم ساماندهی و یا توجیه نکرده اند افزود: واحدهای عرضه مرغ کشتار روز خصوصی هستند و عملا ما نمی‌توانیم آنها را جهت کشتار و عرضه مرغ ساماندهی کنیم!
الیاس تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه توزیع مرغ گرم در بازار در حیطه وظایف کار این سازمان نیست گفت : با این حال امروز ۱۶ تن مرغ گرم با قیمت مصوب هر کیلو بیست هزار و ۴۰۰ تومان به بازار عرضه شد.
در حالی این مقدار مرغ امروز وارد بازار استان شد که خیلی از فروشندگان نیز به علت حجم بسیار کم مرغ توزیع شده نتوانستند مرغ مورد نیاز خود را از شبکه توزیع جهت فروش به مردم دریافت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار