استاندار هرمزگان:
تابناک-استاندار هرمزگان گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" و در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحقق این شعار در اولویت همه برنامه‌ریزی‌های استان هرمزگان در سال جدید قرار می‌گیرد و ضمن به کارگیری تمامی ظرفیت‌های استان، مجموعه مدیریت عالی و دستگاه‌های اجرایی و همه نهادها و سازمان‌های استان نیز باید با تمام توان در این راستا تلاش کنند.
کد خبر: ۹۵۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ 22 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، دکتر فریدون همتی ضمن تبریک آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی و با اشاره به نامگذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" ، عنوان کرد: توجه به موضوع بسیار مهم تولید در کشور، از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و افزایش و تقویت تولید در زمینه های مختلف در دستور کار است.

وی ادامه داد: این امر همواره در نامگذاری سال ها مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است و سال گذشته نیز شاهد تلاش گسترده برای "جهش تولید" در کشور بودیم.

استاندار هرمزگان افزود: استان هرمزگان با برخورداری از توانمندی‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی، شیلاتی، نفت و انرژی، صنایع دستی، گردشگری، بنادر و دیگر ظرفیت‌ها، قطب مهم اقتصاد، تولید و تجارت در کشور است.
وی افزود: با توجه به تمهيدات انجام شده از سوي واحد ها جهت مبارزه با كرونا مطابق پايش هاي انجام شده علي رغم تحميل هزينه هاي مضاعف بر واحدهاي توليدي ناشی از کرونا و تحریم، بر ميزان توليد واحدها تاثيري نداشته است و نه تنها هيچ يك از واحدهاي توليد به علت شيوع كرونا تعطيل نشد بلکه بسیاری واحدها از جمله الکل سازی و کارخانه روغن احیا شده است.
همتی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر و به ویژه در سال گذشته با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین سیاست‌های دولت تدبیر و امید، تمرکز و اقدامات ویژه‌ای برای جهش تولید در هرمزگان صورت گرفت که نتایج بسیار خوبی با افزایش میزان تولید و اشتغال‌زایی و اجرای پروژه‌های مختلف در هرمزگان به همراه داشت.

وی گفت: همچنین با بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسات منظم، رفع مشکلات تولید کنندگان کالا، به طور ويژه در هرمزگان مورد پیگیری قرار گرفته است.
دکتر همتی با اشاره به راه اندازی مجدد واحد تولیدی هرمز الکل بندر در شهرستان حاجی آباد پس از وقفه 5 ساله و تولید الکل اتانول 96% گفت: پیگیری اخذ مجوز دائم فعالیت واحد به منظور جلوگیری از بروز وقفه در تأمین نیاز استان انجام شد.
وی ادامه داد؛ راه اندازی سه واحد تولیدی جم طب، آلومینیوم بندر سمراد و کیان زاگرس آسیا با ظرفیتی معادل 680 هزار عدد در روز نمونه ای از اقدامات این بخش بود.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: در سال ۹۹ تاکنون تعداد 40 واحد صنعتی راکد، فعال شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد افزایش داشته است.

دکتر همتی ميزان توليد ميگوي پرورشي در سال 99 را نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد رشد عنوان کرد و افزود: سطح زير كشت گلخانه های استان رشد 27 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
وی بیان کرد: سطح زيركشت مزارع پرورش ميگو از 7800 هكتار در سال 98 با رشد 42 درصدي به ۱۱هزار و ۱۰۰ هكتار در سال ۹۹ رسيده است و ميزان توليد محصولات كشاورزي استان نیز از 1/3 ميليون تن در سال 98 با رشد 8 درصدي به 35/3 ميليون تن در سال 99 افزایش یافت.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در تداوم این اقدامات و با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" و در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحقق این شعار در اولویت همه برنامه‌ریزی‌های استان هرمزگان در سال جدید قرار گیرد و ضمن به کارگیری تمامی ظرفیت‌های استان، مجموعه مدیریت عالی و دستگاه‌های اجرایی و همه نهادها و سازمان‌های استان با تمام توان در این راستا تلاش خواهند کرد.
همتی به فرمانداران دستور داد: در کنار اجرای برنامه ها، موارد اولویت دار تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی شناسایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار