گزارش کامل سفر معاون رئیس جمهور و وزرا به کهگیلویه و بویراحمد
اسحاق جهانگیری در بدو ورود به شهر یاسوج گفت: زلزله سی‌سخت دل هر ایرانی و وطن‌دوستی را به درد آورد، دولت بلافاصله بعد از زلزله سی‌سخت مصوبه داد که جزء موارد استثنائی است هم تعداد واحدهای مسکونی خسارت‌دیده و آسیب دیده و آنهایی که باید تخریب و آنهایی که باید تعمیرات شوند و مسائل مرتبط با زلزله را بررسی کرد و در مصوبه ۳ اسفند ۹۹ در دولت تصویب و اعلام شد دستگاه‌ها اجرایی بر این مبنا کار بازسازی را شروع کنند‌.
کد خبر: ۹۵۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 22 March 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اسحاق جهانگیری ، معاون اول رئیس جمهور و برخی از وزرا وارد یاسوج مرکز استان شدند و در بدو ورود مورد استقبال استاندار قرار گرفتند.

هدف از سفر جهانگیری بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده سیسخت عنوان شده است.

این خبر بروزرسانی می شود...
وعده جهانگیری به مردم سیسخت
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۱۴:۰۶

معاون اول رئیس جمهور هم در این نشست گفت: مردم زلزله‌زده شهرستان دنا نگران سرپناه نباشند، تا قبل پایان دولت صاحب‌خانه می‌شوند.

اسحاق جهانگیری اظهار داشت: امیدوارم با همکاری مردم و مسئولان، سال 1400 سال گشایش‌ها باشد.

وی با تأکید بر اینکه سال 99 در زمینه معیشت و اقتصاد مردم جزو سال‌های سخت برای مردم بوده است، عنوان کرد: ملت ایران با صبوری از این دشواری‌ها عبور کرد و این سختی‌ها را پشت سر گذاشتند.

جهانگیری با اشاره به اینکه کرونا و تحریم معیشت مردم را سخت کرد، بیان کرد: معاندین انقلاب اسلامی با تبلیغات و سیاه‌نمایی سعی کردند آینده ملت ایران را تیره و تار نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی کشورهای بزرگ صنعتی دنیا هنوز درگیر بحران‌های طبیعی سال‌های گذشته هستند، افزود: مدیریت بحران در کشور ایران قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته دنیا نیست.

جهانگیری یادآور شد: در مدیریت بحران "سی‌سخت" موفق عمل کردیم؛ به گونه‌ای که در کمترین زمان ممکن همه مسائل بر روی ریل قرار گرفت.

رفع یکی از مهمترین موانع توسعه سیسخت / جدیدترین آمار استاندار از زلزله / درخواست روشنفکر از جهانگیری در خصوص استاندار / وعده جهانگیری به زلزله زدگان + فیلم و تصاویر

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: فرآیند ساخت منازل خسارت‌دیده زلزله دنا باید هرچه سریع‌تر آغاز شود و برای منازل شهری 185 و منازل روستایی 165 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

جهانگیری گفت: در صورت نیاز به افزایش تسهیلات با تأیید رئیس بنیاد مسکن کشور و استاندار، دولت آمادگی کامل برای همکاری دارد.

وی تأکید کرد: نیروهای مسلح از جمله سپاه و ارتش در بحران‌ها کنار دولت هستند و از توانمندی آن‌ها در حل مشکلات استفاده می‌کنیم.

افتتاح محور پاتاوه_ دهدشت قبل از پایان خرداد
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۱۴:۰۰

 رفع یکی از مهمترین موانع توسعه سیسخت / جدیدترین آمار استاندار از زلزله / درخواست روشنفکر از جهانگیری در خصوص استاندار / وعده جهانگیری به زلزله زدگان + فیلم و تصاویر

وزیر راه و شهرسازی هم در این نشست از افتتاح جاده پاتاوه به دهدشت قبل از پایان خرداد خبر داد.
محمد اسلامی ، گفت: بحران زلزله در سی‌سخت به خوبی مدیریت شد.

وی با اشاره به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به کهگیلویه و بویراحمد در سال ۷۳ گفت: با سفر مقام معظم رهبری گام‌هایی برای رفع محرومیت از این استان برداشته شد که علی‌رغم کوهستانی و پراکندگی، راه‌های زیادی احداث شد.

وی عنوان کرد : نقطه کلیدی این بود که استان نقش یک چهار راه ترانزیتی را بر عهده گرفت و همین باعث شد از بن بست و محرومیت خارج شود.

وی بیان کرد: در آغاز دولت دکتر روحانی استان ۵۰ کیلومتر بزرگراه‌ داشت که طی این مدت به ۲۳۰ رسیده و تا شهریور بزرگراه‌های استان ۶ برابر می شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محوز مهم پاتاوه به دهدشت گفت: قبل از پایان خرداد این محور افتتاح می شود،ضمن اینکه بیمارستان یاسوج تجهیز می‌شود.

وی پروازهای فرودگاه یاسوج را مطالبه مردمی دانست و گفت: بعد از پیگیری استاندار وضعیت پروازها بهتر شده تلاش این است که هر روز پرواز داشته باشیم.

وی جاده را مطالبه مردم سی‌سخت دانست و گفت: مردم سی‌سخت مطالبه جاده داشتند با تغییراتی دادیم مشکل معارضات حل شود که با تامین اعتبار عملیات احداث آغاز می‌شود.

جدیدترین آمار استاندار از زلزله سیسخت
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۱۳:۴۲

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست ، با بیان اینکه پس از وقوع زلزله، ۸۸ مورد مصدوم داشتیم افزود: گام بعدی اسکان اضطراری بود که همان شب شکل گرفت.

حسین کلانتری با اشاره به اینکه یکهزار و ۲۰۶ خانه در سی سخت احداث و بیش از دو هزار واحد نیز تعمیر خواهد شد، گفت: شش هزار و ۵۰۰ فقره درخواست ارزیابی در زمین لرزه سی سخت دریافت و چهار هزار و ۱۶۲ پرونده نهایی شد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵۰ درصد اعتبارات زلزله اختصاص یافته، بیان کرد: آغاز عملیات بازسازی در ۶ اسفند انجام گرفت، ضمن اینکه ۳ هزار تن میلگرد دپو شده به لحاظ سیمان و مصالح مشکلی وجود ندارد.

کلانتری ابراز داشت: ۳۵۰ مجوز صدور پروانه تا این لحظه محقق و ۱۹۰ پروانه شهری و ۱۶۲ پروانه روستایی صادر شد.

وی از آغاز تعمیر ۶۱۰ واحد روستایی و تحقق آوار برداری ۳۵۰ واحد خبر داد و گفت: ۲۰ میلیون تومان نیز برای اسکان موقت در نظر گرفته شده که قسط اول پرداخت شده است.

کلانتری خاطرنشان کرد: بازسازی شهر زلزله زده با سرعت انجام خواهد شد.

استاندار گفت: خوشبختانه در محور امنیتی نیز موردی پیش نیامده و هیچ سرقتی گزارش نشد.

فعالیت 200 دستگاه ماشین آلات
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۱۳:۴۰

رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: ‌۲۰۰ دستگاه ماشین آلات در راستای بازسازی شهر سی سخت فعال شده است.

علیرضا تابش در این نشست با اشاره به فعالیت همزمان ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات در سی سخت، افزود: شروع عملیات بازسازی سی سخت در نوع خود بی نظیر بود.

تابش با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ خانه در سی سخت آوار برداری شده است، تصریح کرد: ۳۰۰۰ تن میلگرد نیز تأمین شده و تأمین سایر زیرساخت‌ها و مصالح در دست اقدام است.

تابش با تاکید بر اینکه سرعت بازسازی به مشارکت جدی تر مردم بستگی دارد، عنوان کرد: ارزیابی‌ها در این زمین لرزه به سرعت انجام، مصوبات محقق و با ارسال مصوبه توسط هیأت دولت، برنامه و بودجه ظرف یک روز ابلاغ را عملیاتی کرد.

وی افزود: مردم در بخش تصویب پرونده و مصوبات نگران نباشند، تمام پرونده‌ها پیگیری می‌شود.

روشنفکر خواستار تقدیر هیئت دولت از استاندار شد
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۱۳:۳۱

معاون اول رئیس جمهور وارد یاسوج شد / رفع یکی از مهمترین موانع توسعه سیسخت + فیلم و تصاویر

مهدی روشنفکر در این نشست اظهار داشت: تلاش همه کسانی که از زمان وقوع زلزله شهرستان دنا تاکنون پای کار بودند و به نوعی در این مدت مدیریت جهادی و انقلابی را به نمایش گذاشتند، ستودنی است.

وی عنوان کرد: از فرصت استفاده کنم و خدا قوتی داشته باشم خدمت استاندار کهگیلویه و بویراحمد که از ابتدای وقوع زلزله تاکنون لحظه‌ای از زلزله‌زدگان غفلت نکردند که انتظار می‌رود در اولین نشست هیئت دولت شاهد تقدیر از تلاش‌های وی باشیم.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شکی نداریم که شهر سی سخت و دیگر مناطق شهرستان زلزله‌زده دنا بهتر از گذشته ساخته می شود زیرا همه در این مدت شاهد همت بلند دولتمردان و نهادهای دیگر از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان، سپاه سرافراز و مقتدر پاسداران انقلاب اسلامی در 33 روز گذشته بودیم.

روشنفکر یادآور شد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن 10 درصد آب‌های سطحی، 20 درصد نفت و گاز کشور، 20 درصد جنگل‌های حوزه زاگرس و داشتن 2400 گونه گیاهی و دارویی ، 300 جاذبه کم نظیر طبیعی، مراتع و اراضی حاصلخیز برای کشاورزی هنوز از درد محرومیت می‌نالند.

وی تاکید کرد: در استانی با این داشته‌های خداوندی بیکاری بیداد می‌کند و برای رهایی از وضعیت موجود به جای بسته‌های معیشتی و مساعدت‌های موردی باید فکری اساسی برای افزایش سرمایه‌گذاری و کاهش بیکاری داشته باشیم زیرا در این صورت فقر ریشه‌کن می‌شود.

وی خواستار عیدی دولت به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شد و گفت: تخصیص 100 درصدی اعتبارات پروژه‌های ملی از جمله جاده‌های مواصلاتی و سد تنگ سرخ، راه اندازی کارخانه قند یاسوج، کلنگ‌زنی سد سقاوه و معرفی سرمایه‌گذاران خارجی جهت سرمایه‌گذاری در استان در زمینه‌های گردشگری، پتروشیمی، نفت و گاز ، کشاورزی، گیاهان دارویی و گلخانه از مهمترین مطالبات مردم از دولت است.

وی خاطرنشان کرد: مکلف نمودن بانک‌های خصوصی به پرداخت 70 درصد منابع جهت سرمایه‌گذاری در استان، ارائه تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای مشکل‌دار، افزایش معافیت‌های مالیاتی بیشتر جهت سرمایه‌گذاری وکاهش هزینه بیمه سهم کارفرما در استان از دیگر درخواست‌های مردم به عنوان عیدی از دولت است.

وضعیت پروژه های استان پس از 12 سال
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۱۳:۲۹

معاون اول رئیس جمهور وارد یاسوج شد / رفع یکی از مهمترین موانع توسعه سیسخت + فیلم و تصاویر

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام در این استان بعد از گذشت یک دهه تعیین‌تکلیف شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون اول رئیس جمهور و برخی وزرای دولت اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی در 4 دهه اخیر خدمات خوبی انجام گرفته ولی تا نقطه نمطلوب فاصله داریم.

امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی پروژه‌های عمرانی از جمله سدسازی‌ها بعد از 12 سال هنوز بی‌نتیجه مانده است.

حسینی یادآور شد: اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی با هدف تحول در اشتغال و تولید، ادامه داد: برخی طرح‌های اقتصادی و پروژه‌های عمرانی بر زمین مانده که باید تدبیری کرد.

وی بازسازی مناطق زلزله زده دنا را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تسهیلات افزایش یابد تا نگرانی‌های مردم کاهش و روند اجرایی ساخت و سازها تسریع یابد.

حسینی بیان کرد: با توجه به سردسیری بودن شهرستان دنا و برف و یخبندان در این شهرستان در فصل سرد سال، تا قبل از آغاز اولین بارش‌ها بازسازی منازل تخریب شده تعیین تکلیف و به بهره برداری برسد.

اولین انتقاد جدی سیسختی ها از دولت
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۱۲:۴۱

معاون اول رئیس جمهور در سیسخت با انتقاد مردم و برخی مسوولان در خصوص ناچیز بودن تسهیلات بازسازی مواجه شد امام جمعه سیسخت به نمایندگی از مردم کمبودها و مشکلات را بیان کرد.

مصباح به جهانگیری گفت به نظر شما با این تسهیلاتی که برای بازسازی شهر سی‌سخت به مردم داده می‌شود چه کاری می‌توان کرد وقتی ساخت هر متر منزل در شرایط گرانی کنونی حداقل 5 میلیون تومان هزینه برمی‌دارد.

توضیحات وزیر در خصوص بازسازی مدارس سیسخت
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۱۲:۳۷

وزیر آموزش و پرورش گفت: مقاوم سازی و احداث مدارس شهر زلزله زده سی سخت تا قبل از پایان سال تحصیلی انجام خواهد شد.

"محسن حاجی میرزایی" در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از شهر زلزله زده سی‌سخت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: در شهرستان دنا حدود ۷ مدرسه و خوابگاه دانش آموزی کاملاً تخریب شده و ۷ مدرسه نیاز به مقاوم سازی و حدود ۲۴ مدرسه نیاز به تعمیرات دارد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که تا پایان خرداد ماه تمام تعمیرات را انجام دهیم، برای مدارسی که نیاز به مقاوم سازی دارند تا قبل از شروع سال تحصیلی مقاوم‌سازی انجام و همچنین برای مدارسی که نیاز به احداث دارند عملیات احداث را آغاز که تا قبل از پایان سال تحصیلی آماده شوند.

حل مشکل مهم سیسخت با رایزنی در هواپیما + فیلم
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۱۲:۱۱

جهانگیری در میان مردم سیسخت گفت : روز اول دولت بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای بازسازی زندگی مردم زلزله‌زده در نظر گرفت.

*ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی جدید در سی‌سخت بزودی آغاز می‌شود و تا پایان سال تکمیل می شود.

*دولت ظرف یکسال ۸۰ هزار واحد خسارت دیده از حوادث در مناطق مختلف را بازسازی کرده.

مشکل جاده سیسخت به یاسوج که به دلیل اختلاف میان محیط زیست و راه و شهرسازی بود با رایزنی در هواپیما برطرف شد .

اولین اظهارات جهانگیری در یاسوج
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۱۰:۲۱

اسحاق جهانگیری در بدو ورود به شهر یاسوج گفت: زلزله سی‌سخت دل هر ایرانی و وطن‌دوستی را به درد آورد، دولت بلافاصله بعد از زلزله سی‌سخت مصوبه داد که جزء موارد استثنائی است هم تعداد واحدهای مسکونی خسارت‌دیده و آسیب دیده و آنهایی که باید تخریب و آنهایی که باید تعمیرات شوند و مسائل مرتبط با زلزله را بررسی کرد و در مصوبه ۳ اسفند ۹۹ در دولت تصویب و اعلام شد دستگاه‌ها اجرایی بر این مبنا کار بازسازی را شروع کنند‌.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: البته سال ۹۹ برای همه مردم سال بسیار سختی بود ما هم فشارهای ناشی از تحریم را داشتیم هم کرونا، معیشت مردم به سختی گرفتار شده بود، نگرانی‌های مردم نسبت به آینده را داشتیم که در کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر همه این مشکلات، زلزله اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: میخواستم روز اول فروردین به کهگیلویه و بویراحمد سفر کنم فکر کردم مردم و مسئولان کارهای لازم‌تری داشته باشند، امروز آمدم تا هم بازدیدی از پیشرفت کار داشته باشیم و بررسی کنیم مسائل مرتبط با زلزله را، وزارء و مسئولان ذی ربط همراه هستند بعد از آن جلسه‌ای با حضور استاندار خواهیم داشت و مسائل را بررسی می‌کنیم.

وی بیان کرد: من از طرف دولت جمهوری اسلامی به مردم سی‌سخت و روستاهای اطراف اعلام می‌کنم دولت یک لحظه مردم عزیزی که در زلزله خسارت دیدند را تا کامل شدن زندگی و خانه‌هایشان تنها نخواهد گذاشت.

جهانگیری بیان کرد: در هر مرحله‌ای دولت در کنار مردم است هر وقت نیاز به اصلاح مصوبه و اقدام جدیدی بود حتما آن کار انجام می‌شود و امروز این بررسی‌ها کمک می‌کند که ما به پیشرفت کار سرعت دهیم.

جهانگیری عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از پتانسیل و ظرفیت است و شرایط بسیار مطلوبی برای توسعه استان وجود دارد چند وقت پیش با مسئولان استان در همین خصوص جلسه‌ای داشتم آنجا مسائل بررسی شد امروز هم نشست اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت و در خصوص مسائل توسعه استان بحث می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری و توسعه کشور تبدیل شود افزود: امیدوارم دولت، مردم و مسئولان در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام دهند و ما بتوانیم موانع توسعه را رفع کنیم.

وی به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری سال جدید را سال تولید،پشتیبانی‌ها و رفع موانع نامیدند دولت با تمام ظرفیت می‌داند که امروز مهمتر مسئله کشور تولید اعم از تولید صنعتی، کشاورزی و در بخش نفت و گاز است.

جهانگیری ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های مهم نفت‌خیز کشور است بزرگترین میادین نفتی کشور در این استان است، ظرفیت بزرگ در پتروشیمی،گردشگری وجود دارد بخش بزرگ و زیادی از آب کشور در این استان است لذا شرایط مطلوبی برای توسعه وجود دارد من فکر می‌کنم هم مسئولان استان و دولت همراه خواهیم بود برای حل مسئله تولید و امیدواریم تولید کشور رشد خوبی داشته باشد که رضایت رهبری و مردم فراهم شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار