نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از پیش بینی 250 میلیارد تومان اعتبار در بودجه 1400 برای بازسازی دنا خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳ 20 March 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از سی سخت، دکتر مهدی روشنفکر در آئین سال تحویل در کنار مردم زلزله زده سی سخت مرکز شهرستان دنا اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی بویژه حمایت محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، 2 هزار و 500 میلیارد ریال در بودجه 1400 برای بازسازی آسیب‌های ناشی از زلزلزه سی سخت اختصاص یافته است.

وی تلاش مسئولان ملی و محلی برای کاهش آلام مردم زلزله زده دنا را ستودنی دانست و تاکید کرد: مسئولان از جمله نماینده عالی دولت از لحظه اول وقوع زلزله تاکنون در کنار مردم بوده و لحظه‌ای از آنان غافل نشده‌اند به نوعی که تسریع در روند خدمات رسانی به زلزله زدگان تاکنون در کشور کم نظیر بوده است.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امیدوارم با همکاری مردم شهرستان دنا و شهر سی سخت را بهتر از گذشته بسازیم، ادامه داد: تا ساخت آخرین خانه در کنار مردم خواهیم ماند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین ضمن تبریک سال نو به مردم مقاوم و صبور سی سخت،گفت: خدا رو شکر می‌کنیم که در این زلزله مهیب هیچ تلفات جانی نداشتیم و البته هر چند خسارات زیادی به منازل مسکونی و خانه‌های مردم وارد شد اما جای نگرانی نیست ،زیرا دولت و مردم نوع دست ایران اسلامی کنار مردم سی سخت هستند و آنها را هیچگاه تنها نخواهند گذاشت.

حسین کلانتری با تقدیر از تلاش‌های نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس برای بازسازی مناطق زلزله زده دنا و کمک به زلزله زدگان افزود: اگر چه زمین لرزه ۵.۶ ریشتری شامگاه ۲۹ بهمن ماه ۹۹ دنا را به لرزه درآورد اما دنا و مردمانش همواره استوار و مقاوم هستند و با اراده پولادین و همت بلند خود دوباره این شهر را مقاوم تر و زیباتر خواهند و مسئولان در کنار این مردم با فرهنگ ایستاده‌اند و شهر را به خوبی می سازند.

وی گریزی به اقدامات دولت در یک ماه گذشته هم زد و گفت: در کمترین زمان ممکن ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی شهر سی سخت مصوب و ابلاغ شد.

کلانتری با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ واحد درخواست ارزیابی داشتند، بیش از ۴۰۰۰ خسارت دیده و ۱۲۰۰ واحد باید تخریب کامل شود، یادآور شد:با توجه به دستور رئیس جمهور که این منازل تا پایان دولت باید ساخته شود و با اهتمام ویژه دولت و تمامی نهادها، بنیاد مسکن به عنوان محور کار ورود کرد.

وی با بیان اینکه آواربرداری ۳۰۰ واحد مسکونی تخریب شد پایان یافت و پروانه ساختمانی ۲۰۰ واحد برای اغاز نوسازی صادر شده است، اظهار داشت: پی کنی ۱۰۰ واحد و فونداسیون ۵۰ واحد نیز انجام شده که تلاش مجموعه دولت و تمامی نهادها بر این بوده که در موعد مقرر منازل تحویل مردم شود.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.

زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد.این زلزله تلفات جانی نداشت اما خسارت زیادی به خانه ها و زیرساخت های شهر سی سخت وارد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار