حسین کلانتری ،امروز هم با حضور در جمع صمیمی مردم این شهر و نشستن بر سر سفره هفت سین در لحظه تحویل سال ۱۴۰۰ ، در میان مردم سی سخت ماند تا نشان دهد روی حرفش مانده و آنها را در هیچ لحظه ای تنها نمی گذارد.
کد خبر: ۹۵۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ 20 March 2021

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه رییس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون وزیر کشور، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان در لحظه تحویل سال با حضور در شهر سی سخت در شادی مردم این شهر سهیم شدند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری مانند یک ماه گذشته که بیش از ۲۰ بار به این شهر آسیب دیده سفر کرده ،امروز هم با حضور در جمع صمیمی مردم این شهر و نشستن بر سر سفره هفت سین در لحظه تحویل سال ۱۴۰۰ ، در میان مردم سی سخت ماند تا نشان دهد روی حرفش مانده و آنها را در هیچ لحظه ای تنها نمی گذارد.
استاندار ضمن تبریک سال نو به مردم مقاوم و صبور سی سخت گفت: خدا رو شکر می کنیم که در این زلزله مهیب هیچ تلفات جانی نداشتیم و البته هر چند خسارات زیادی به منازل مسکونی و خانه های مردم وارد شد اما جای نگرانی نیست ،زیرا دولت و مردم نوع دست ایران اسلامی کنار مردم سی سخت هستند و آنها را هیچگاه تنها نخواهند گذاشت.
حسین کلانتری گفت: اگر چه زمین لرزه ۵.۶ ریشتری شامگاه ۲۹ بهمن ماه ۹۹ دنا را به لرزه درآورد اما دنا و مردمانش همواره استوار و مقاوم هستند و با اراده پولادین و همت بلند خود دوباره این شهر را مقاوم تر و زیباتر خواهند ساخت و اظهار امیدواری کرد که مسئولان در کنار این مردم با فرهنگ ایستاده اند و شهر را به خوبی می سازند.

وی گریزی به اقدامات دولت در یک ماه گذشته هم زد و گفت: در کمترین زمان ممکن ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی شهر سی سخت مصوب و ابلاغ شد.

کلانتری گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ واحد درخواست ارزیابی داشتند ؛ بیش از ۴۰۰۰ خسارت دیده و ۱۲۰۰ واحد باید تخریب کامل شود.

وی تاکید کرد: با توجه به دستور رئیس جمهور که این منازل تا پایان دولت باید ساخته شود و با اهتمام ویژه دولت و تمامی نهادها ؛ بنیاد مسکن به عنوان محور کار ورود کرد.

آواربرداری ۳۰۰ واحد مسکونی تخریب شد پایان یافت و پروانه ساختمانی ۲۰۰ واحد برای اغاز نوسازی صادر شده است .

پی کنی ۱۰۰ واحد و فونداسیون ۵۰ واحد نیز انجام شده است که تلاش مجموعه دولت و تمامی نهادها بر این است که در موعد مقرر منازل تحویل مردم شود.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.

براساس این گزارش ،زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد.این زلزله تلفات جانی نداشت اما خسارت زیادی به خانه ها و زیرساخت های شهر سی سخت وارد کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
یا امام زمان عج
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار