رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به گونه جدید و جهش یافته کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ 20 March 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون 172 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 57 نفر مبتلای قطعی و 11 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 26064 مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از 728 جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود 30 درصد موارد مثبت بودند و به ترتيب در بويراحمد، گچساران، کهگیلویه و دنا بيشترين موارد مثبت را داشتند. همچنين 1002 نمونه تست سريع در استان انجام شد كه 5 درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در بويراحمد، گچساران و بهمئی بودند.
وی خاطرنشان کرد: همچنين در ٢٤ ساعت گذشته ٦ مورد كروناي انگليسي در بويراحمد(٤ مورد) و گچساران(٢ مورد) شناسايي شدند .
دکتر یزدان پناه بیان کرد: در تعطیلات نوروزی پیش رو، مردم به جد از هر گونه دورهمی و مسافرت به روستا، شهر و استان های دیگر خودداری نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: مسافرت نقش بسیار مهمی در انتقال بیماری داشته و میتواند ضمن آسیب رساندن به فرد، عموم افراد را آلوده نماید.جابجايي هاي جمعيتي مي تواند وضعيت استان را بعد از تعطيلات نوروزي قرمز نمايد . وي همچنين خواهان استفاده از ماسك، رعايت فاصله گذاري فيزيكي، شست و شوي موتب دستها، عدم حضور در مناطق شلوغ، پرخطر و سربسته شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار