رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: داوطلبان انتخابات اولین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای حوزه‌های انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، از ۸ صبح یکشنبه ٨فروردین ماه سال ١٤٠٠ تا ساعت ۱۸ روز شنبه ١٤ فروردین به مدت ۷ روز می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.
کد خبر: ۹۵۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ 19 March 2021

 

شکراله حسن بیگی افزود: داوطلبان می توانند برای ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ (v.Keshvar) اقدام کنند.

وی افزود: نام نویسی از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ (v.Keshvar)نیز امکانپذیر است.

حسن بیگی ادامه داد: داوطلبان انتخابات اولین میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام ی توانند از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا ستاد انتخابات کشور (از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰) و دریافت رسید نیز اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: ارائه اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل شناسنامه عکسدار و تصویر کلیه صفحات آن، یک قطعه عکس جدید ۴ × ۳ (ترجیحا با زمینه روشن)، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل معتبر، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی برای ثبت نام و اعلام داوطلبی الزامی است.

وی افزود: به استناد ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابشوندگان هنگام ثبتنام باید اعتقاد و التزام عملی به اسلام و التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشند،تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه. دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، دارای سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی ، شنوایی و گویایی و حداقل۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام سن داشته باشند.
وی توضیح داد: داوطلبان نمایندگی اقلیتهای دینی مصرّح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مذکور در بند (۱) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت العقیده باشند .
به گفته حسن بیگی براساس قانونهر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می شود.
وی اضافه کرد: براساس قانون تفسیر ماده (۲۸) که در تاریخ ۱۲/۵/۱۳۹۰ به تایید شورای محترم نگهبان رسیده، مدرک معادل مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد و به استناد ماده ۴۶ قانون مذکور هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس می توانند شخصاً و به صورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و یا وزارت کشور اعلام نمایند، عدول از انصراف نیز پذیرفته نمی شود.

حسن بیگی افزود: طبق ماده ی (۱۸) قانون تسهیلات استخدامی جانبازان مصوب ۳۱/۳/۷۴ و تبصره ماده (۲۱) قانون حمایت از آزادگان مصوب ۱۳/۹/۶۸ و قانون جامع حمایت از ایثارگران و جزء (۶) بند «ث» ماده (۸۸) قانون برنامه ششم، کلیه جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می شوند.
رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: براساس مادهی ۷ و ۸ قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبان موظفند حسابی را نزد یکی از بانک های دارای مجوز بانک مرکزی تعیین و هنگام ثبت نام ارائه دهند. و شخصی را به عنوان نماینده مالی تعیین و به همراه مشخصات کامل وی در هنگام ثبت نام به وزارت کشور و یا فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه معرفی کنند.

حسن بیگی ادامه داد: با موافقت مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۲، متولدین سال ۱۳۵۲ و قبل از آن از خدمت سربازی معاف می باشند. و به استناد تبصره ماده ۹ آئین نامه اجرایی قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۸/۱۱/۱۳۹۷ کلیه مشمولانیکه تحت معافیت عفو رهبری قرار گرفته اند از ارائه کارت پایان خدمت سربازی معاف می باشند.
وی یادآور شد: مدارک معتبر تحصیلی مدارکی هستند که به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و مدارک حوزوی باید به تایید مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم، مشهد و اصفهان رسیده باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار