امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مردم باید حق خود را مطالبه کنند، بر این نکته نیز تاکید کرد که مطالبه حق باید مودبانه باشد و اظهار داشت: مسوول هم مسلمان و مومن است و احترام دارد؛ از همین رو نباید حق‌طلبی و عدالت‌خواهی را با بی‌ادبی اشتباه گرفت.
کد خبر: ۹۵۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 20 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۲۹اسفندماه بهترین گاه‌شماری شمسی را از آن ایرانیان دانست که بهار را باعنوان جشن نوروز برگزیده‌اند و گفت: اینکه ایرانی‌ها شکوفایی طبیعت را آغاز سال قرار داده‌اند، نشان از سلیقه بسیار خوب آن‌ها دارد.

امام جمعه شیراز افزود: خوب‌پسندی ایرانیان آن‌ها را نیمه شعبانی کرده است و در زمین و آسمان بهتر از میلاد امام زمان (عج) و انتظار برای ایشان نیست.

آیت‌الله دژکام با برشمردن ویژگی‌های منتظران مهدوی ابراز داشت: منتظر مهدوی استکبارستیز است و از همین رو است که مبارزه با آمریکا، باعنوان سردمدار استکبار، مبارزه درراستای انتظار امام زمان است و نمی‌شود امام زمان ظهور کند و اسراییل بر جا باشد چون آن‌ها ظالم‌اند.

دژکام با بیان اینکه حاضر و ناظر بودن مردم و اعلام یاری آن‌ها با امام زمان (عج) زمینه‌ساز ظهور است، گفت: حضور در انتخابات پیش رو از همین باب است؛ زیرا دنیا منتظر است ببیند کشور امام زمان چه می‌کند.

امام جمعه شیراز انتخابات ۱۴۰۰ را حساس خواند و افزود: حضور در انتخابات وظیفه هر مومن است؛ چراکه زمینه‌ساز ظهور می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس دیگر ویژگی‌ انتظار را عدالت‌خواهی دانست و بیان کرد: امروز در جامعه زبان مردم برای مطالبه عدالت گویاست؛ درصورتی‌که در زمان طاغوت چنین نبوده است.

حق‌طلبی با بی‌ادبی یکی نیست

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مردم باید حق خود را مطالبه کنند، بر این نکته نیز تاکید کرد که مطالبه حق باید مودبانه باشد و اظهار داشت: مسوول هم مسلمان و مومن است و احترام دارد؛ از همین رو نباید حق‌طلبی و عدالت‌خواهی را با بی‌ادبی اشتباه گرفت.

وی ادامه داد: همانطور که مدیر حق ندارد بگوید مردم عدالت را طلب می‌کنند، مردم هم با راهنمایی فرهیختگان، آداب سخن‌گفتن را رعایت کنند؛ زیرا مومنان بین خود رحم دارند گرچه خوشبختانه این موضوع در جامعه در حال نهادینه شدن است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس از مرکز پیشگیری از وقوع جرم خواست به آموزش عدالت و قانون‌عدالت‌محور بیشتر بپردازد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دولت امروز واقعی، از آن امام زمان است، ابراز امیدواری کرد که سال ۱۴۰۰ برای مردمی که فشارهای طاقت‌فرسا را تحمل کرده‌اند در این سال پربرکت و سلامت باشند تا خدمتگزار بهتری برای امام زمان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در آستانه ورود به سال جدید شمسی، مرور آیه ۲۵ سوره بقره برای مومنان آرامش‌بخش است، گفت: خداوند در این آیه به پیامبر (ص) می‌فرماید مژده بده به مومنانی که کارهای صالح انجام می‌دهد؛ زیرا خداوند می‌خواهد به آن‌ها باغ‌های بهشتی دهد.

امام جمعه شیراز افزود: مومن به واسطه اینکه ایمان دارد، همه برکات و خوبی‌ها را و زیبایی‌ها را در خود جمع کرده است و هرچند در دنیا سختی‌هایی را تحمل کند، آن سختی‌ها هم از دید او زیباست.

آیت‌الله دژکام بیان داشت: اگر رنج می‌بریم و از درون اندوهگین هستیم، به این دلیل است که باور نداریم فردایی در کار است و مومن مزد سختی‌های این دنیا را می‌گیرد؛ از همین رو همواره باید با خود تکرار کنیم که گرچه امروز سختی‌هایی وجود دارد، آینده برای مومنان روشن است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خطاب به کسانی که توانمندند، گفت: کسانی که توان‌ دارند برای خانواده خود چیزی تهیه کنند، دست ناتوانان را نیز بگیرند و بذل و بخشش کنند تا در بهشت پاداش یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار