حجت الاسلام مدبر گفت: این روزها تکه کلام برخی افراد، انتخاب یک دولت جوان حزب اللهی است اما تعبیر رهبری انقلاب در مورد فرد جوان؛ سن و سال نیست بلکه شخصیت و روحیه جوانی در افراد است.
کد خبر: ۹۵۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 20 March 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، در خطبه های نماز جمع شهر جهرم گفت: در آستانه سال جدید هستیم و تقارن تغییر سال با ماه شعبان و اعیاد شعبانیه را به فال نیک می گیریم.

 

امام جمعه جهرم افزود: امیدواریم خداوند متعال سال جدید را پایان دغدغه ها و مشکلات معیشتی، مقاومت برابر سختی ها، کج اندیشی ها و بدخواهی های دشمنان برای ملت ایران و انتخاب افرادی وفادار، مومن به خداوند و مردم در انتخابات پیش رو قرار دهد.

 

وی با اشاره به سالروز میلاد امام سجاد (ع)، به نقل روایتی از این امام همام پرداخت و بیان کرد: ادعا و حرف آسان بوده اما آنچه مهم است عمل، وفادار ماندن، صبر و مقاومت است.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه ملت ایران 42 سال در برابر تمام سختی ها مقاومت کردند اما دشواری ها اجازه نداد نفوذ بیگانگان و دخالت آنها در کشور میسر شده و تحت سلطه دشمنان قرار بگیرد، تصریح کرد: ملت ایران در جنگ تحمیلی آتشی در کف گرفت و هشت سال آن را نگه داشت و آتش مقاومت و وفاداری ملت در پایان نتیجه ای مطلوب داشت.

 

وی در ادامه پیرامون ویژگی های «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» سخن گفت و اظهار داشت: از خطوط قرمز سردار سلیمانی، اهانت به ولایت بود و اجازه نمی داد کسی با ولی فقیه مقایسه شود؛ ولایت محوری و ولایت پذیری از ویژگی های مدرسه درس آموز سردار سلیمانی بود.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در هفته آینده، خاطرنشان کرد: این روزها تکه کلام برخی افراد، انتخاب یک دولت جوان حزب اللهی است اما تعبیر رهبری انقلاب در مورد فرد جوان؛ سن و سال نیست بلکه شخصیت و روحیه جوانی در افراد است.

 

وی با اشاره به اینکه بعضی افراد با اینکه میان سال هستند اما روحیه و شخصیت جوان دارند، تاکید کرد: ملاک جوان بودن، نشاط، امیدوار بودن، آرمان گرا و با انرژی و پرانگیزه بودن است.

 

به گفته امام جمعه جهرم، نظیر چنین افرادی، حاج قاسم سلیمانی است که در سن 60 سالگی یک کار بزرگ برای بشریت انجام داد؛ ممکن است فردی سن و سالی از او گذشته باشد اما ویژگی هایی که رهبری انقلاب بیان کرده اند در خود داشته باشد و می تواند سکان مدیریت کلان را در اختیار بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه ملاک جوان بودن به سن و سال نیست چرا که ممکن است یک فرد جوان باشد اما تجربه ای نداشته باشد، عنوان کرد: البته ممکن است افرادی کم سن و سال بوده اما خوشیفته نبوده و آرمان گرا باشند و دارای ویژگی های متعددی باشند که می توان آنها را انتخاب کرد.

 

حجت الاسلام مدبر در پایان گفت: بین یک جوان که تجربه ندارد و یک انسان میان سال اما با تجربه، باید دومی را انتخاب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار