تذکر جدی و اتمام حجت فرماندار بویراحمد
فرماندار بویراحمد به عدم جرای مصوبات شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : در خصوص پیگیری مصوبات حتما کارگروه تشکیل خواهد شد چرا که باید این مصوبات اجرایی شود و اگر مصوبه ای اجرا نشد جلسه بعد شورا تشکیل نخواهد شد .
کد خبر: ۹۴۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 19 March 2021

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرماندار شهرستان بویراحمد در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش در سال 1399 که اولین ریاست وی بر این شورا پس از انتصاب به سمت فرمانداری بود ، گفت : به سابقه فرهنگی خود افتخار می کنم و امیدوارم بتوانیم گام هایی موثر در جهت ارتقاء آموزش این شهرستان انجام دهیم .
مجید احمدی افزود : نکته ای که در ابتدای جلسه تاکید می شود این است که اعضای اصلی شورا باید از این به بعد شخصا در نشست حاضر شوند و فرستادن معاون یا نماینده اصلا مورد قبول نیست مگر اینکه غیبت موجه باشد اما اگر غیبت رئیس دستگاه بدون دلیل باشد در مرحله اول به خود و در مرحله دوم یه شورا بی احترامی کرده است که این موضوع با جدیت بررسی و برخورد می شود .
احمدی در خصوص برخی مشکلات ایجاد شده از طرف دستگاه های خدمات رسان برای مدارس و عدم پایبندی به وعده های خود به آموزش و پرورش ، گفت : لازم است مدیران این دستگاه ها به نشست شورا دعوت شوند و در حضور آنان در این خصوص تصمیم گیری شود .
وی بر ضرورت پرداخت سهم 3 درصدی آموزش و پرورش از عوارض اخذ شده توسط شهرداری تاکید کرد.
فرماندار بویراحمد به عدم جرای مصوبات شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : در خصوص پیگیری مصوبات حتما کارگروه تشکیل خواهد شد چرا که باید این مصوبات اجرایی شود و اگر مصوبه ای اجرا نشد جلسه بعد شورا تشکیل نخواهد شد .
مدیران شورای آموزش و پرورش را جدی بگیرند / احمدی : تا اجرایی شدن مصوبات نشست بعدی برگزار نمی شود
وی با انتقاد از افرادی که اهمیت و جایگاه شورای آموزش و پرورش را نمی دانند ، گفت : در قانون آمده است که ماهانه جلسه شورای آموزش و پرورش برگزار شود اما چنانچه که مصوبات جلسه قبل اجرا نشود جلسه بعد تشکیل نخواهد شد و در صورتی تشکیل می شود که دلیل عدم اجرای مصوبه قبل مشخص شود .
احمدی با اشاره به این نکته که در این استان فقر در کنار ثروت است ، ادامه داد : این ضعف ما مدیران است که نتوانستیم نعمت های بالقوه را با الفعل کنیم . به صراحت می گویم من به عنوان یک مدیر اگر نمی توانم از این نعمت ها برای ریشه کنی فقر استفاده کنم نباید مدیر باشم .
وی با اشاره به فلسفه تشکیل شورای آموزش و پرورش گفت : کمک به فعالیت های آموزشی و تربیتی و ارتقاء اخلاق بر عهده شورا گذاشته شده است .
احمدی با اشاره به این سخن امام (ره) که فرمود "معلمی شغل انبیا است" اظهار داشت : ما باید ببینیم می خواهیم جا پای چه کسی بگذاریم . کار معلم کار انسان سازی است چیزی بالاتر از این نداریم .
وی به تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت : باید به وضعیت اوقات فراغت توجه شود . نباید نسبت به حضور دانش اموزان در فضای مجازی بی توجه باشیم چرا که نتیجه این بی توجهی باعث می شود هم به خود ضربه بزنیم و هم به دیگران و این وظیفه ما است که برای این اوقات برنامه ریزی کنیم چرا که اولیا این توانایی را ندارند .
احمدی گفت : فضای آموزش و پرورش نباید تحت تاثیر فضای سیاسی باشد . همه باید تلاش کنیم آموزش و پرورش را از اینگونه فضاها دور کنیم .
فرماندار بویراحمد  ادامه داد : وقتی اینجا بحث می شود آموزش و پرورش فضا ندارد و باید اجاره کند ، نشان دهنده یک غفلت طی دوره های طولانی است و باید تلاش کنیم این وضعیت را تغییر دهیم .
وی به مشکلات برخی فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت : در بحث نظارت بر ساخت و ساز فضاهای آموزشی متاسفانه این انتقاد وارد است چرا که به نظر می رسد مسائل فنی کارهای عمرانی در ساخت و ساز مدارس به خوبی صورت نمی گیرد .
احمدی مشکل کمبود فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد را بسیار جدی دانست و افزود : یکی از راه ها برای فائق آمدن بر برخی مشکلات آموزش و پرورش از جمله فضای آموزشی استفاده از طرفیت خیرین است که در این زمینه باید تلاش های بیشتری صورت گیرد.
فرماندار بوراحمد در پایان گفت : به جد پیگیری می شود فضاهای آموزش و پرورش که در اختیار دیگر دستگاه ها است با توجه به نیازمندی خود آموزش و پرورش در اختیار این دستگاه قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار