استاندار بوشهر گفت: باتوجه به شکنندگی وضعیت این استان از نظر شیوع ویروس کرونا انتظار می‌رود مردم ایران این استان را بعنوان مقصد گردشگری انتخاب نکنند.
کد خبر: ۹۴۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ 19 March 2021

به گزارش تابناک از بوشهر، عبدالکریم گراوند روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: براساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹، تمام سواحل، مدرسه‌ها و مهمان‌سراهای استان بسته و امکان خدمات رسانی به هموطنانمان در این روزها وجود ندارد.

وی بیان کرد: همه امکاناتی که در گذشته برای پذیرایی از مسافران نوروزی در استان فراهم می‌شد برداشته شده است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: باتوجه به اهمیت مساله جا به جا نشدن جمعیت در بیماری کووید ۱۹ و شیوع ویروس جهش یافته، انتظار می‌رود مردم این استان نیز به مسافرت نروند و در خانه بمانند.

وی بیان کرد: اگر استان بوشهر امروز وضعیت قابل قبولی در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا دارد تنها با همت و همکاری مردم بوده و انتظار است این همکاری و به خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمع‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

گراوند اضافه کرد: ۲ هفته نخست فروردین ماه برای استان بعنوان ۱۴ روز طلایی به شمار می‌رود و باتوجه به دستورالعمل‌های بهداشتی نباید اجازه دهیم بوشهر که تاکنون تنها یک پیک را تجربه کرده وارد پیک چهارم شود و باید با کمترین هزینه پشت سر گذاشت.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند تا زمان تولید واکسن ایرانی و اجرای واکسیناسیون به شکل عمومی باید همچنان پایبند دستورالعمل‌های بهداشتی باشند.

استاندار بوشهر گفت: طبق گزارش نرم افزار سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های گناوه، دیلم و کنگان که تا پیش از این زرد بودند نارنجی و هفت شهرستان باقی مانده این استان همچنان زرد اعلام شده است.

در زمان حاضر ۱۰۸ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این تعداد ۱۰ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری و از این مجموع ۶ مورد با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۲۱ هزار و ۵۱۰ نفر بوده است و مجموع جان باختگان ناشی از شیوع ویروس کرونا در این استان نیز ۹۰۳ نفر است که از این تعداد ۸۸۲ مورد مثبت قطعی و ۲۱ مورد مشکوک بوده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار