فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تشدید و تداوم نظارت‌های زیست محیطی در این استان در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱ 18 March 2021

 

هاشم میرزانژاد گفت: امسال نیز در ایام نوروز مانند سنوات قبل گشت‌ها و نظارت‌های مستمر و مداوم در مناطق آزاد و تحت حفاظت توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست جهت جلوگیری از صید و شکار غیرمجاز، تخریب و ایجاد آلودگی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز زمینه برای بروز زمین‌خواری و کوه‌خواری نیز وجود دارد، افزود: بسیاری از افراد در این روز‌ها اقدام به کاشت درخت و یا دیوارکشی در زمین‌هایی بیرون از املاک خود می‌کنند، اما با نظارت و پایشی که ماموران یگان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت حفاظت خواهند داشت و از طریق هماهنگی‌های انجام شده با نیروی انتظامی، دهیاری‌ها و استفاده از اطلاعات مردمی جلوی این قبیل تخلفات گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه ۵۹ محیط بان در ۱۲ پاسگاه محیط بانی از عرصه‌های طبیعی استان حفاظت می‌کنند، اظهار کرد: در ایام نوروز با هرگونه تخلف در عرصه محیط زیست به شدت برخورد خواهد شد.
اطلاع رسانی گزارش های زیست محیطی با سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مردم و دوستداران محیط زیست و حیات‌وحش خواست شکایت‌ها و گزارش‌های زیست محیطی را از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰، یا تلفن ادارات شهرستان‌ها، بدون نیاز به مراجعه حضوری اطلاع دهند.
میرزانژاد وسعت مناطق حفاظت شده استان اردبیل را در مجموع ۱۸۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: حفاظت از محیط زیست بدون همراهی و مشارکت مردم به ویژه جوامع محلی کاری دشوار و ناممکن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار