معاون استاندار سمنان:
فخری با بیان اینکه برای حفظ سلامت مسافران و مردم این استان در نوروز ۱۴۰۰، مدیریت بحران سفر‌های نوروزی در اولویت مدیران قرار گیرد، گفت: مرخصی مدیران دستگاه‌ها لغو شده است.
کد خبر: ۹۴۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 18 March 2021

 

به گزارش تابناک سمنان منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان  در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۰ در استان با بیان اینکه به سفرهای نوروزی باید به‌عنوان یک بحران در شرایط فعلی بنگریم، اظهار کرد: جلسه امروز تلفیقی از ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیریت بحران است تا با کسب آمادگی بیشتر، مدیریت امور در خصوص سفرهای نوروزی به نحو احسن انجام شود تا با رعایت بهداشت و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، شاهد حفظ سلامت مسافران و مردم استان باشیم.

او با بیان اینکه ما در استان سمنان با مردم خونگرم، مهربان و مهمان‌نواز، هرساله میزبان مسافران و هم‌وطنان بودیم، اضافه کرد: به‌ناچار و در شرایط همه‌گیری کرونا، امیدواریم در نوروز ۱۴۰۰ هیچ مسافری استان سمنان را برای مقصد سفر انتخاب نکند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و شاهرود در راستای مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: هرچند شخصاً با برگزاری سفرهای نوروزی موافق نیستم؛ اما در این خصوص تابع مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزیر کشور و میراث فرهنگی هستیم.

فخری خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۰ در استان سمنان به‌واسطه ابلاغ دستورالعمل وزیر کشور در خصوص سفرهای نوروزی در شرایط کرونا، برای هماهنگی هرچه بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی متولی امر خدمات سفر با هدف مسؤولیت‌پذیری در شرایط کرونا تشکیل جلسه داد.

او با بیان اینکه در نوروز ۱۴۰۰ به‌ناچار با سفرهای نوروزی مواجه خواهیم بود، تصریح کرد: تمامی امور مرتبط با سفرهای نوروزی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان در دستور کار قرار دارد و پرسنل و مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی امر خدمات سفر باید در ایام نوروز در حالت آماده‌باش کامل قرار داشته و مرخصی مدیران دستگاه‌های اجرایی لغو است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ باید سفرهای برنامه‌ریزی‌شده و مسئولانه در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد، ادامه داد: در نوروز پیش رو، هیچ‌گونه تبلیغی برای سفر به استان سمنان انجام نمی‌شود و از مسافران در استان استقبال نخواهیم کرد و تنها هدف برگزاری جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، مدیریت امور و نظارت بر سفرهای نوروزی احتمالی است.

فخری عنوان کرد: سفر به شهرهای نارنجی و قرمز بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ممنوع است و ساکنان این شهرها نیز نمی‌توانند به شهرهای دیگر تردد کنند و در استان سمنان نیز هرگونه تجمع به‌واسطه هرگونه اقدامی اعم از برپایی نوروزگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های نوروزی حتی در سایه رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی در نوروز ۱۴۰۰، اکیداً ممنوع است.

او با بیان اینکه هرگونه اسکان از طریق برپایی چادر و یا ایجاد کمپ‌ها در نوروز ۱۴۰۰ در استان سمنان ممنوع است، خاطرنشان کرد: سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های واحدهای خدماتی رفاهی بین‌راهی به‌صورت جدی یکی از محل‌های انتقال بیماری و آلودگی است که باید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نظارت ویژه‌ای در ایام نوروز بر این امر داشته باشد و در صورت عدم رعایت بهداشت و دستورالعمل‌ها توسط این واحدهای خدماتی رفاهی، واحد متخلف پلمب خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار