فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم گفت:با همکاری بسیج دانشجویی ۲ و نیم میلیون ماسک یکبار مصرف و ۶۰ هزار ماسک قابل شستشو تولید شده که بخشی از آن‌ها به مردم عرضه شده و بخشی از آن‌ها نیز به مرور زمان و به فراخور نیاز در میان مردم و دستگاه‌های مختلف توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 18 March 2021

به گزارش تابناک قم، سردار سید محمد تقی شاهچراغی در گفت و گویی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا فرصت‌های همبستگی، همدلی، همراهی و استفاده از ظرفیت خیرین را در بین مردم و گروه‌های مختلف ایجاد کرد.

وی ادامه داد: با همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن ۲۱ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد آماده شده بود که بیش از ۲ و نیم میلیارد تومان نیز هزینه آن شد و به آن‌ها تحویل داده شد.

شاهچراغی با اشاره به اینکه عرصه خدمت و محرومیت زدایی بسیار مختلف است، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت عظیم جوانان  ۵۵۰ گروه ثبت شده اقدام کننده جهادی در سپاه قم ساماندهی شده‌اند و درحال حاضر این گروه‌ها در سطح روستاها، استان و کشور درحال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۵ محله کمتر برخوردار شهر در دو سال و نیم گذشته شناسایی شده ادامه داد: ۱۱۷ محله در شهر قم وجود دارد که نیازمند اشتغال‌زایی، بهسازی خانه‌های نیازمندان، کمک مومنانه وغیره در برخی مناطق احساس می‌شود.

شاهچراغی گفت: سپاه و نیروهای جهادی درعرصه‌های مختلف دغدغه برطرف کردن نیازهای مردم را دارند و ۱۲ میلیارد تومان با کمک مردم و خیرین در لرستان صرف امور عمرانی شد.

وی افزود: مردم قم همیشه در انجام امور خیر پیش قدم بوده‌اند و ۹۷ واحد از روستای شهر معمولان را با کمک آستانه مقدسه حضرت معصومه (س)، قرارگاه کریمه اهل بیت (س) و کمک‌های مردمی بسازیم، تجهیز کنیم و کلید را به آن‌ها تحویل بدهیم.

فرمانده سپاه قم با اشاره به اینکه در یکی از روستاهای قم احداث زمین ورزشی داشتیم ادامه داد: چهار روستا را به کمک خیران دارای چاه آب کردیم، ۷۵ واحد از منزل محرومین با کمک بهزیستی، کمیته امداد، خیرین و قرارگاه کریمه اهل بیت سلام الله علی‌ها بازسازی کردیم و هم اکنون نیز بسیجیان مشغول فعالیت در ۱۱ روستا در جهت اصلاح و بهینه سازی شبکه آبرسانی هستند.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه توانمندسازی معتادین یکی از کارهایی است که در سپاه به کمک افراد ایجاد شده است، گفت: در دهکده اقتصاد مقاومتی در ۱۱ محور با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افراد را در زمینه‌های مختلف توانمندسازی و حمایت می‌کنیم؛ همچنین در یک سال گذشته ۴۵۰ شغل خانگی پایدار را ایجاد کردیم.

وی تلاش در زمینه مبارزه با مفاسد را از دغدغه‌های مردم و سپاه دانست و افزود: به کمک دستگاه قضا و همکاری سایر نهادها مشکلات در زمینه‌های مختلف را پیگیری کرده و به سرانجام رساندیم و این کار را در صورت درخواست مجدد دستگاه‌ها انجام خواهیم داد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم با اشاره به اینکه در سال جاری با همکاری آموزش و پرورش اردوهای راهیان نور را به صورت مجازی برگزار کردیم، ادامه داد: با همکاری دوستان و علاقمندی جامعه هدف به لطف خدا ۱۵۰ هزار نفر از طریق شبکه شاد، یادمان‌های شهدای راهیان نور را به صورت زنده و ۱ میلیون و ۱۶۰ هزار نفر به صورت آفلاین بازدید داشتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار