مجری‌ آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور گفت: آزادراه ایزدخواست اصفهان به شیراز با پیشرفت ۸۵ درصدی خرداد سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و با افتتاح آن، بخش مهم آزادراه اصفهان – شیراز تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ 17 March 2021

علیرضا صلواتی با اشاره به روند تکمیل آزادراه ایزدخواست- شیراز و فعالیت‌های شبانه‌روزی برای افتتاح این آزادراه اظهار داشت: تکمیل و ساخت آزادراه ایزدخواست- شیراز که بخش مهمی از آزادراه اصفهان- شیراز محسوب می شود، هم اینک روند خوب و پرسرعتی را دنبال می‌کند و با جدیت در حال پیگیری و تکمیل است.

وی ادامه داد: برای تکمیل هرچه سریع‌تر این آزادراه، اجرای آن در هفت قطعه در حال انجام است که هر یک از قطعات پیشرفتی بیش از ۸۰ درصد و در مجموع کل آزادراه ایزدخواست- شیراز ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

مجری‌ آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور با بیان اینکه در تلاشیم که این روند همچنان با قوت ادامه یافته و این آزادراه تا خرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد افزود: طول مسیر آزادراه ایزدخواست- شیراز ۲۲۴ کیلومتر است که با افتتاح آن ۱۳۰ کیلومتر در مسیر ،۲ ساعت در زمان سفر از اصفهان به شیراز صرفه جویی خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای تکمیل آزادراه ایزدخواست- شیراز خاطر نشان کرد: کاهش قابل توجه خسارات و هزینه‌های تصادفات جاده‌ای و استهلاک خودروهای عبوری در طول بهره‌برداری، افزایش ایمنی و کاهش تعداد کشته‌ها و تلفات جاده‌ای کشور به تعداد ۵۵۰ نفر در سال، صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیارد تومانی در سال نخست بهره‌برداری، کاهش مصرف سوخت به میزان سالانه ۱۳۶ میلیون لیتر از جمله مزایای این آزادراه است.

صلواتی با بیان این که هم اینک نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد یادآور شد: با احداث آزادراه ایزدخواست- شیراز سهم استان فارس از طول آزادراه‌های در حال بهره برداری کشور به ۱۰ درصد کشور می‌رسد، سطح ایمنی، کیفیت ساخت و کیفیت زیرساخت‌ها در این استان افزایش می‌یابد و در صنعت گردشگری این استان نیز موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت احداث این آزادراه اضافه کرد: همچنین با تکمیل آزادراه ایزدخواست- شیراز، اتصال شمال به جنوب کشور با شبکه آزادراهی بهبود  پیدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار