معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان عنوان کرد:
تابناک-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از رشد ۱۱۷ درصدی بررسی پروندهای مربوط به مشکلات واحدهای تولیدی در سال ۹۹ و تحقق ۸۲ درصدی مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای گره گشایی از این مشکلات واحدهای تولیدی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶ 17 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان؛ ایرج حیدری در آخرین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره اقدامات این کارگروه در سال ۹۹برای رفع مشکلات واحد های تولیدی، عنوان کرد: در سال ۹۹ بیش از ۴۸۴ پرونده مربوط به مشکلات واحدهای تولیدی استان در کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شد که نسبت به سال ۹۸ با رشد ۱۱۷ درصدی همراه بوده است.

 

وی در همین خصوص افزود: برای گره گشایی مشکلات واحدهای تولیدی ۸۸۵ مصوبه در کارگروه استانی مصوب شد که نسبت به سال ۹۸ با رشد ۷۲ درصدی همراه بود و بیش از ۸۰ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در راستای گره گشایی از مشکلات واحد های تولیدی محقق شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: تعداد پرونده های بررسی شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۹ با رشد ۱۱۷ درصدی نسبت به سال ۹۸ همراه بوده است.

 

حیدری تصریح کرد: بیشترین پرونده های مطرح شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون مربوط به بخش صنعت و معدن با ۲۲۵ فقره پرونده و پس از آن جهاد کشاورزی، گردشگری، واحدهای صنفی و...در رتبه های بعدی قرار دارند.

 

وی در همین خصوص افزود: بیشترین مسائل و مشکلات واحد های تولیدی در سال ۹۹ در حوزه تامین سرمایه در گردش، استمهال تسهیلات بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی، امور زیربنایی، سوخت، تامین مواد اولیه، صدور مجوز و... بود که با تصویب مصوبات عملیاتی، بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی در این بخش ها مرتفع شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: با تحقق اکثریت مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با همکاری دستگاه های اجرایی و بانک ها مشکلات واحد های تولیدی در هرمزگان به حداقل ممکن رسیده است و شرایط برای تولید در این واحد ها مهیا شده است.

 

حیدری تصریح کرد: تصمیمات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید زمینه ساز احیاء ۲۴ واحد تولیدی غیر فعال، افزایش ظرفیت تولید ۱۰۸ واحد تولیدی و بهره برداری از ۲۳۸ طرح جدید تولیدی شد که در مجموع باعث ایجاد قریب از شش هزار فرصت جدید شغلی و تثبیت بیش از سه هزار فرصت شغلی دیگر شد.

 

در نشست پایانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۹۹ مسائل و مشکلات ۱۰ واحد تولیدی دیگر استان در زمینه امور مالیاتی، تامین اجتماعی، استمهال تسهیلات و مواد اولیه با حضور دستگاه های اجرایی، بانک ها و صاحبان واحد های تولیدی بررسی و با دستور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصمیمات لازم برای گره گشایی از مشکلات این واحدها اتخاذ شد.

 

انتهای پیام/ز 770

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار