داوطلب عضویت در شورا
جلیل فر با بیان این نکته که به نظر می رسد مدیریت شهر یاسوج رها شده است ، گفت : در شهر یاسوج هر مالکی خود اقدام به قطعه بندی و احداث کوچه های باریک برای مناطق مسکونی می کند و هیچگونه فضایی برای زیر ساخت ها در نظر گرفته نمی شود .
کد خبر: ۹۴۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 17 March 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کاندید عضویت در شورای شهر یاسوج پس از ثبت نام در نشستی با خبرنگاران گفت : 28 سال در شهر یاسوج ساکن هستم از زمانی که در شهر یاسوج بیشتر خیابان ها و کوچه های فعلی زمین کشاورزی بوده است .
محمد رضا جلیل فر افزود : یکی از افتخارات من کار در آموزش و پرورش بوده که خوشبختانه پله های ترقی را در این نهاد آموزشی تربیتی پیموده و همیشه به افق بالاتر نگاه کرده ام .
جلیل فر گفت : چون رشته دانشگاهی ام عمران بوده در کار ساخت و ساز ورود کردم و همیشه به صداقت و رضایتمندی مردم اهمیت داده ام ضمن اینکه به دست آوردن صداقت و ضایتمندی مردم چندان ساده نیست .
وی ادامه داد : صداقت ، هوش و ذکاوت و هوشمندی برای انجام کار سه شاخصه مهم در موفقیت است تا انجا که توان داشته ام تلاش کرده ام این سه ویژگی را سرلوحه کار قرار دهم .
جریانات سیاسی نمی توانند منشا تحول باشند
جلیل فر در بخش دیگری از سخنان خود گفت : در زمینه سیاست و فعالیت های اجتماعی همیشه به افراد پویا و زنده علاقه مند بوده ام و معتقدم باید از عمر به نحو مطلوب استفاده کرد .
وی گفت : همه ما از بچگی در جریانی سیاسی تعریف شده بودیم ما با جریان اصلاح طلبی تعریف شدیم اما در تجربیات کار سیاسی خود به این نتیجه رسیدم که جریانات نمی توانند منشا تحول باشند چرا که افرادی که در جریانات تعریف شده اند ایدئولوژیک نیستند . شاید در کل کشور به تعداد انگشتان دست افراد ایدئولوژیک داشته باشیم و بقیه براساس تعریف منافع به جریانات پیوسته اند .
جلیل فر با اشاره به این نکته که با جریانات مبتنی بر منفعت طلبی امروز جامعه مخالف هستم ، افزود : دو اقدام خدمت به جامعه و اثر بخشی در جامعه نسبت به جریانات سیاسی موثرتر است .
وی در خصوص سابقه سیاسی خود ادامه داد : سه دوره در انتخابات مجلس شورای اسلامی و بیشتر به عنوان دبیر ستاد یا سخنگو فعال بودم . بعد از مهاجرت به تهران در ستاد مرکزی آقای روحانی هم عضو بودم ولی بعد از آن با راه اندازی بنیاد توسعه زاگرس و نگاه فراجناحی به مسائل ریز و کلان جامعه مشروعیت این بنیاد را فرا جناحی اعلام کردم و در جلسات از سخنرانان هر دو جریان سیاسی جهت رسیدن به هدف مطلوب تر استفاده نمودیم .
این داوطلب عضویت در شورای شهر یاسوج گفت : تشکیل ان جی یو های مختلف از استان های لر نشین در مرکز کشور یکی از اهداف این بنیاد بوده است هر چند که انتخابات سال گذشته و بعد از آن کرونا فعالیت های بنیاد را به محاق برده است ولی تا الان به تشکیلات خوبی رسیده ایم .
مدیریت در شهر یاسوج رها شده است
جلیل فر افزود : با مشکلات ریز و درشت شهر یاسوج آشنایی کامل دارم وقتی نگاه کنجکاوانه ای به مسائل داشته باشیم ، متوجه مشکلات بزرگی در مسیر توسعه شهر می شویم علی الخصوص از زمانی که تحصیل در رشته مدیریت استراتژیک را شروع کرده ام نگاه کنجکاوانه تری به مسائل داشته ام.
وی با بیان این نکته که به نظر می رسد مدیریت شهر یاسوج رها شده است ، گفت : در شهر یاسوج هر مالکی خود اقدام به قطعه بندی و احداث کوچه های باریک برای مناطق مسکونی می کند و هیچگونه فضایی برای زیر ساخت ها در نظر گرفته نمی شود .
جلیل فر افزود : در شهر یاسوج سرمایه گذاری برای احداث یک شهرک مسکونی آوردیم اما بزرگترین زمین موجود حداکثر یک هکتار بود و همه زمین های اطراف شهر قطعه بندی و فروخته شده است در حالی که مشخص نیست این زمین ها پیش بینی اماکن عمومی و یا فضای سبز آن ها شده است یا نه !
وی ادامه داد : نقاط ضعف زیادی در شهر یاسوج وجود دارد حتی تیم تخصصی در حوزه های کاری شهری نداریم و اولین کار من ایجاد تیم
مشاور تخصصی برای موفقیت در کار خواهد بود .
جلیل فر گفت : همیشه این سوال مطرح است که چرا شهری مانند یاسوج با بارش سالانه 850 میلیمتر مشکل آب شرب دارد اما یزد که یک شهر کویری با بارش بسیار ناچیز است اینگونه مشکل ندارد.
وی افزود : طرح تفصیلی شهر ما مشکل دارد و الان 10 سال است که قرار است آن را اصلاح کنند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است!
این داوطلب عضویت در شورای شهر یاسوج با اشاره به این نکته که امروز ده شرکت برتر دنیا شرکت های خدماتی هستند اظهار داشت : مدیریت ما مدیریت مصرف است نه مدیریت تولید . مدیریت ایجاد سرمایه نداریم .یاسوج می تواند ایجاد سرمایه کند و این کار سختی نیست . وجود جمعیت زیاد در مناطق بد آب و هوا در اطراف یاسوج یک پتانسیل است که باید از آن به نحو مطلوب استفاده کرد .
وی گفت : بزرگترین دستاورد من در صورت حضور در شورا این خواهد بود که نگرش مدیران و مردم را به این تغییر دهم که به جای فکر هزینه کرد داریی و درآمد خود به فکر افزایش آن و تولید تروت و اشتغال باشند .
جلیل فر افزود : ما انتظارات بیشتری از شورای فعلی شهر یاسوج داشتیم و انتظار داشتیم که بهتر از این عمل کنند اما متاسفانه خبرهای خوبی از عملکرد این شورا نمی شنویم .
وی اظهار داشت : یکی از اشتباهات رایج ما در مدیریت شهری این است که در شورای شهر برای حمایت طرفداران تعداد زیادی را به بدنه شهرداری اضافه می کنیم تا جایی که هم اکنون شهردارییاسوج سه برابر ظرفیت لازم ، نیرو دارد . بیشتر نیروهای شهرداری فقط حقوق بگیر هستند .
جلیل فر گفت : پول هوشمندانه حرکت می کند مطمئن باشید اگر در مدیریت شهری هوشمندانه عمل کنیم سرمایه گذار از دیگر مناطق کشور به اینجا می آید .
وی افزود : سرمایه ها از یاسوج در حال فرار هستند و هر کس سرمایه ای به دست می اورد به شهرهایی مانند تهران و شیراز می رود و سرمایه گذاری می کند .
جلیل فر در پایان گفت : قصد ورود نداشتم اما اکنون که آمده ام ابتدا توکل بر خدا و سپس حمایت مردم کرده ام . هر چند می گویند دمردم فقط منطبق بر قومیت رای می دهد اما من قومیت را 30 تا 40 درصد می بینم و معتقدم مردم به دنبال توسعه شهر هستند و حتما دنبال بهترین ها می روند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار