جلیل بالایی در گفتگو با تابناک:
دبیر ستاد انتخابات ۱۴۰۰ استان کرمانشاه با اشاره به ثبت نام نهایی ۱۰۷۶ نفر دواطلبین شورا‌های شهر در استان گفت: حدود ۶۰ نفر در فرصت قانونی ثبت نام و در انتظار تایید فرمانداران هستند که در صورت تکمیل مدارک به آمار ثبت نام نهایی اضافه میشود.
کد خبر: ۹۴۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 17 March 2021

جلیل بالایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن تقدیر و سپاس از همه کسانی که با احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت خویش و اداره امور شهر‌ها و با شناخت دقیق از اوضاع کنونی برای عضویت در شورا‌های شهر استان داوطلب و ثبت نام نمودنداظهار کرد:حضور و مشارکت نامزد‌ها در گروه‌ها و اقشار مختلف مردم زمینه ساز یک مشارکت خوب و به لطف خدا یک رقابت جدی خواهد بود. 

وی نقش گروه‌های مرجع، تخصصی، صنفی و شخصیت‌های موثر و ذی نفوذ را در تشویق و ترغیب نیرو‌های متخصص و جوان را برای ثبت نام موثر دانست و از همکاری و احساس مسئولیت آنان تشکر کرد.


بالایی بیشترین عدد مربوط به مدرک تحصیلی را ۶۳۰ نفر و دارای مدرک تحصیلی لیسانس اعلام و اضافه کرد: ۲۹۹ نفر فوق لیسانس، ۱۴ نفر دکتری، ۸۳نفر فوق دیپلم و ۳۲ نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم می‌باشند.


سخنگوی ستاد انتخابات استان میزان ایثارگری ثبت نام شدگان را ۱۷ درصد و سهم افرادی که سابقه عضویت در شورا را داشتند ۱۸ درصد بیان کرد و گفت: بالاترین عدد مربوط به شورای شهر کرمانشاه با ۲۲۵ داوطلب و کمترین راشهر گودین با ۸ نفر داوطلب می‌باشد.


دبیر ستاد انتخابات ۱۴۰۰ استان با اشاره به تغییر رویکرد هوشمند نامزد‌ها به سمت جوانان و متخصصین ابراز امیدواری کرد این تغییر پوشش دهنده کاهش کمی ۱۴ درصدی ثبت نامی‌ها به نسبت دوره پنجم و منجر به کیفی شدن و حرکت به سمت تخصصی شدن نهاد محلی شورا در ارایه خدمات و مدیریت شهری شود و سپس گفت: خوشبختانه در این دوره بیش از ۸۷ درصد داوطلبین لیسانس و بالاتر هستند، ۸۴ درصد داوطلبان زیر ۵۰ سال و حضور زنان ۱۱ درصد می‌باشد که می‌تواند به فضای انتخابات امید و نشاط را تزریق نماید.


مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری بر فصل الخطاب بودن فرمایش مقام معظم رهبری که عالمانه فرمودند (علاج درد‌های کشور انتخابات پرشور و انتخاب اصلح است) تاکید و از هیات‌های اجرایی، نظارت، گروه‌های مرجع و همه کسانی که با ثبت نام خود به فرمان ایشان لبیک گفتند تقدیر و تشکر کرد.


بالایی با فرض تایید همه نامزد‌ها برای هر کرسی شورای شهر‌ها پنج و نیم نفر با هم رقابت می‌کنندافزود: این عدد در کرمانشاه ۲۰ نفر و در شهر‌های کوچک ۲ تا ۹ نفر می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار