دیرکل خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد: نوروزی متفاوت در راه است و شهروندان و میهمانان نوروزی در این ایام پایتخت را متفاوت خواهند دید.
کد خبر: ۹۴۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 17 March 2021

 

علی اصغر عطایی روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در آستانه عید نوروز روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر نیروی خدمات شهری مشغول آراستن شهر تهران هستند و قطعا امسال نوروزی متفاوت برای تهران پیش بینی می کنیم.

به گفته وی، وسعت شهر تهران با سایر شهرهای کشور قابل مقایسه نیست و ۵۰۰ کیلومترمربع فضای شهری برای ایام عید مناسب سازی شده است.

مدیرکل خدمات شهری تهران ادامه : با همکاری شهرداران مناطق ۲۲ گانه تلاش داریم نوروز امسال برای پایتخت نشینان متفاوت باشد.

وی ادامه داد: در سال های اخیر بیشتر جمعیت شهر تهران به سایر شهرهای کشور سفر می کردند که در یکی دو سال اخیر جمعیت زیادی از شهرهای دیگر به تهران می آیند و در نوروز نیز پیش بینی می شود جمعیت قابل توجهی به تهران سفر کنند.

وی درخصوص انتقادات از جمع آوری نشدن زباله در تهران نیز گفت: یکی از اقدامات مهم و مناسب شهرداری تهران لایروبی و جمع آوری مستمر زباله در انهار و کانال های شهری است، این کلانشهر ۵۶۰ کیلومتری ۵۱۰ کیلومتر کانال و مسیل دارد که با تلاش شهرداران مناطق ۲۲ گانه این مکان ها دائما لایروبی می شود.

به گفته عطایی در برخی فصول و زمان حجم زباله تهران هفت تا هشت برابر می شود و این افزایش حجم زیاد زباله شاید در روند جمع آوری زباله در برخی نقاط شهر مشکلاتی ایجاد کند اما در مجموع کارنامه خوبی امسال با همکاری معاونان خدمات شهری مناطق ۲۲ گانه به جای گذاشتیم.

امسال هیچ گونه آبگرفتگی نداشتیم

وی درخصوص آمادگی شهردارای تهران با بارندگی های آخر سال و بهاری نیز گفت: در فصل زمستان با همکاری و اقدامات مناسب هیچ گونه آبگرفتگی که منجر به ترافیک و مشکلی برای شهروندان شود در شهر نداشتیم چرا که پیمانکاران شهرداری در مناطق ۲۲ گانه بطور مرتب مشغول لایروبی هستند و در مناطقی مانند آزادی و یا بزرگراه امام علی (ع) که قبلا شاهد آبگرفتگی بودیم امسال هیچ مشکلی نداشتیم.

عطایی تاکید کرد: در فصل بهار نیز تمامی نیروهای خدمات شهری در مناطق ۲۲ گانه در آماده باش کامل بسر می برند و قول می دهم که نوروز امسال شهری متفاوت برای پایتخت نشینان باشد.

به گفته وی، شیوع ویروس کرونا زندگی شهروندان را دچار مشکل کرده و تلاش داریم با پاکیزه نگه داشتن شهر آرامش را برای شهروندان ایجاد کنیم.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به سنت حسنه کاشت درخت نیز گفت: روز گذشته/ سه شنبه در آستانه عید نوروز به اتفاق جمعی از خبرنگاران و مدیران روابط عمومی مجموعه خدمات شهری شهرداری تهران تعداد قابل توجهی درخت در بوستان زندگی محله هرندی در جنوب تهران کاشته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار