مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: پروژه‌های آبی برای ۲۶ هزار روستایی فردا سه‌شنبه افتتاح و ۷۳ روستای این استان از چرخه آبرسانی سیار خارج می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲ 19 March 2021

علیرضا قاسمی اظهارداشت: در هفته چهل و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران طرح آبرسانی به ۷۳ روستای سیستان و بلوچستان در قالب سه مجتمع بزرگ آبرسانی با اعتبار ۹۴۷ میلیارد ریال با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح، افزون‌بر ۲۴ هزار و ۴۲۶ نفر در قالب ۶ هزار و ۶۴۶ خانوار از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای آبرسانی به این ۷۳ روستا افزون‌بر ۳۲۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و همچنین ۲ باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱۰ لیتر در ثانیه و چهار باب مخزن ذخیره به حجم ۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: با وارد مدار شدن این تعداد از روستاها آمار روستاهای دارای تاسیسات آب آشامیدنی و بهداشتی استان به سه هزار و ۱۸ روستا افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا آبرسانی در سیستان و بلوچستان در یک داستان تک خطی پیش نمی‌رفت، این استان جنوب شرقی کشور که پیش از انقلاب شاخص‌های آبرسانی‌اش رتبه پایینی داشت با موانع جدی‌تری نسبت به سایر استان‌ها روبه رو بود.

موانع جدی‌تر همان زیرساخت‌ها بوده که قبل از انقلاب فراهم نشد و بعد از انقلاب نیز باید مرحله به مرحله رفع می‌شد تا نتیجه ملموس حاصل شود.

بعد از انقلاب با وجود سختی‌ها تلاش‌هایی برای آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان انجام شده بود، مسوولان نظام و دولت‌های گوناگون با اقدامات انقلابی و تمام توان در صحنه آبرسانی به روستاهای این استان پهناور گام‌های بنیادی برداشتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار