جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد:فروش بلیط اینترنتی برای جلوگیری از ازدحام در ساعت‌های مشخص و یا فعالیت شبانه روز بعضی از امکان و جاذبه‌های گردشگری، تعطیلی مراسم آغاز سال نو در شاهچراغ، حافظیه، سعدیه و…، ممنوعیت برپایی سفره هفت سین در این مکان‌ها، تعطیلی اماکنی همچون حافظیه و سعدیه در روز شنبه ۳۰ اسفند ماه تا ساعت ۱۶، ممنوعیت حضور در دارالرحمه و قبرستان‌ها و گلزارهای شهدا برای زیارت قبور در دو روز پایانی سال و روز اول سال جدید از جمله این تدابیر است که صرفاً برای تأمین سلامت مردم اندیشیده شده است.
کد خبر: ۹۴۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 17 March 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: عبدالرضا قاسم‌پور اظهار کرد: در حال حاضر درصد مثبت شدن تست‌های کرونا ۲۲ درصد، بهبودی مبتلایان ۹۷ درصد و ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی ۴۰ درصد است و تاکنون بیش از ۳ هزار نفر از استان فارسی‌ها جان خود را در اثر ابتلاء به کرونا از دست داده‌اند.

وی با اشاره به فرا رسیدن نوروز و انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا در ۲۹ استان و بعضی از شهرهای فارس، هشدار داد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد موج چهارم شیوع بیماری خواهیم بود که به مراتب سخت‌تر و خطرناک‌تر از موج‌های گذشته است.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم مجبور می‌شویم محدودیت‌های سخت‌تری وضع کنیم که در این صورت نیز مردم و اصناف متضرر می‌شوند.

قاسم‌پور در خصوص وضعیت رنگ بندی شهرهای فارس بر اساس اپلیکیشن ماسک نیز گفت: همه شهرستان‌های استان به جز ارسنجان و زرین دشت در وضعیت زرد و آبی هستند.

او بیان کرد: سفر در ایام نوروز به صورت برنامه ریزی شده و هوشمند وجود دارد تا علاوه بر اینکه مردم از تعطیلات بهره‌مند می‌شوند از دستاوردهای یکساله مبارزه با کرونا نیز صیانت شود اما تاکید بر عدم انجام مسافرت است.

قاسم‌پور ادامه داد: اگر قرار است مسافرتی ضروری انجام شود باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشد تا سلامتی مسافران و سایر هموطنان در خطر نباشد.

او خاطرنشان کرد: محدودیت ورود به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج از این شهرها همچنان وجود دارد و مسافرت تنها به شهرهای زرد و آبی امکان پذیر است؛ اما توصیه ما این است که مردم برنامه‌ریزی برای سفر نداشته باشند، چرا که در شرایط کرونا سفر خطرناک است.

به گفته معاون استاندار فارس سفر با تورها و وسایل حمل و نقل عمومی و خودروی شخصی امکان پذیر، اما اسکان فقط در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، خانه‌های مسافر مجاز اقامتگاه‌های بوم گردی و گردشگری امکان پذیر است و برپایی چادر و استفاده از کمپ اقامتی ممنوع است.

قاسم‌پور همچنین تاکید کرد: پارک‌ها و بوستان‌ها در این ایام تعطیل هستند و هیچیک از اماکن دولتی از جمله مدارس و مهمان سراهای دولتی و خوابگاه‌های دانشجویی اجازه خدمات دهی به مسافران را ندارند. همچنین ممنوعیت محدودیت شبانه تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در همه شهرها با هر وضعیت رنگبندی برقرار است.

او همچنین عنوان کرد: در نوروز با دستور استاندار مسئولین در همه شهرهای استان به خصوص در شهرهای زرد و آبی برای ارائه خدمات به مسافران در آماده باش کامل هستند.

معاون استاندار فارس از تشدید نظارت بر بخش‌های مختلف حمل و نقل، گردشگری و بخش‌های مختلف دیگر خبر داد و گفت: بازرسی‌های میدانی از سوی ناظران همچنان ادامه دارد.

قاسم‌پور با بیان اینکه در دید و بازدیدها مردم باید پروتکل‌ها را به صورت کامل رعایت کنند، اظهار کرد: دورهمی، مهمانی خانوادگی، تردد و تجمع مضر است و باعث شیوع کرونا می‌شود. او ابراز امیدواری کرد مردم استان فارس همچون سال گذشته در سیزدهم فروردین ماه فرهنگ بالای خود را به نمایش بگذارند و از برگزاری دورهمی و حضور در طبیعت بپرهیزند.

معاون استاندار فارس یادآور شد: شهروندان و رسانه‌ها می‌توانند تخلفات کرونایی را به شماره‌های ۱۱۱، ۱۹۰ و ۱۳۷ گزارش دهند. به گفته قاسم‌پور تدابیر و تمهیداتی برای بازدید مسافرین از اماکن گردشگری آثار باستانی تاریخی پیش‌بینی شده است.

او خاطرنشان کرد: فروش بلیط اینترنتی برای جلوگیری از ازدحام در ساعت‌های مشخص و یا فعالیت شبانه روز بعضی از امکان و جاذبه‌های گردشگری، تعطیلی مراسم آغاز سال نو در شاهچراغ، حافظیه، سعدیه و…، ممنوعیت برپایی سفره هفت سین در این مکان‌ها، تعطیلی اماکنی همچون حافظیه و سعدیه در روز شنبه ۳۰ اسفند ماه تا ساعت ۱۶، ممنوعیت حضور در دارالرحمه و قبرستان‌ها و گلزارهای شهدا برای زیارت قبور در دو روز پایانی سال و روز اول سال جدید از جمله این تدابیر است که صرفاً برای تأمین سلامت مردم اندیشیده شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد: ابتدای شیوع بیماری کرونا ۸ هزار و ۴۰۰ و احد صنفی متخلف پلمپ شدند و ۳۱۶ هزار و ۱۱۲ خودرو نیز جریمه شده‌اند.

قاسم‌پور خاطرنشان کرد: فارس با همدلی و همدلی مردم و مسئولان و ایثارگری جامعه پزشکی و پرستاری و با روش‌های علمی و محوریت متخصصان همگرایی حداکثری مدیریت بهتر بیماری را داشته است اما برای کاهش مشکلات کرونا ضرورت دارد سبک زندگی تغییر پیدا کند.

او ابراز امیدواری کرد: با همراهی مردم همت کادر بهداشت و درمان بتوانیم به زودی این ویروس را شکست دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار