هوای شیراز طی ساعت‌های اخیر به واسطه وجود گرد و غبار و تشدید حجم و غلظت این مواد آلاینده، در شرایط ناسالمی قرار گرفته است به گونه‌ای که کارشناسان همه شهروندان را به پرهیز از تردد غیرضروری توصیه کرده‌اند.
کد خبر: ۹۴۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵ 16 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:از قبل ظهر سه‌شنبه ۲۶ اسفند، هوای شیراز غبارآلود شد تا شهروندان این شهر که هنوز تن از گل و لای طوفان شامگاه جمعه ۲۲ اسفند نشسته است، در آستانه سال جدید، با هوایی ناسالم مواجه باشند.

به گزارش ایسنا، حجم گرد و غبار موجود در هوای شیراز، طی ساعت‌های بعد از ظهر، بیشتر شده و ابری بودن هوا نیز به افزایش تراکم این آلودگی هوا، افزوده است.

میزان غبار موجود در هوای شیراز، منجر به کاهش دید افقی و محو شدن ارتفاعات اطراف این شهر شده است و ترافیک خودرویی در مرکز شهر و سکون هوا، بر ماندگاری گرد و غبار افزوده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در این خصوص گفت: بر اساس بررسی های مستمر انجام شده توسط کارشناسان این اداره وضعیت شاخص از ابتدای صبح سه‌شنبه 26 اسفند در شرایط قابل قبول بود، اما به تدریج به سمت شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس رفته و این وضعیت تشدید می‌شود.

قاسم نهاوندی با بیان اینکه طی ساعات آینده احتمالا هوای شیراز برای تردد تمام گروه‌ها ناسالم خواهد بود، گفت: احتمالا تا ساعاتی دیگر عدد شاخص افزایش یافته و شرایط برای تمامی گروه ها ناسالم خواهد شد، لذا از همه شهروندان درخواست می‌شود که از تردد غیرضروری در سطح شیراز خودداری کنند.

وی افزود: طبق اعلام اداره هواشناسی تا پایان هفته احتمال افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط بارش‌های بهاری و پراکنده و جود دارد.

نهاوندی در پاسخ به این پرسش که روند فعلی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: براساس اعلام کارشناسان اداره هواشناسی فارس تا روز پنجشنبه تراکم گرد و غبار ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول همچنین با استناد به گزارش هواشناسی اعلام کرد که در حال حاضر میزان دید بین ۳ تا ۶ کیلومتر است اما با تراکم گرد و غبار و افزایش آلودگی ممکن است این عدد به یک تا سه کیلومتر نیز کاهش یابد.

معاون نظارت و پایش، محیط زیست فارس گفت: اداره کل هواشناسی فارس به علت دسترسی به تجهیزات مربوطه و همچنین امکان در اختیار داشتن اطلاعات ماهواره‌ای و سامانه های موجود، مرجع ذیصلاح به در خصوص مدت زمان تداوم این شرایط جوی است.

نهاوندی اضافه کرد: توصیه محیط زیست فارس اینست که شهروندان به ویژه گروه‌های حساس دچار مشکلات قلبی و تنفسی و کودکان و افراد سالخورده به هیچ عنوان در شهر تردد نداشته باشند.

برچسب ها: آلودگی هوا ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار