معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: ۶۶ برگزیده استانی، ملی، بین‌المللی در سال ۹۹، از اعضای کانون استان سمنان بودند.
کد خبر: ۹۴۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ 16 March 2021
 
۶۶ برگزیده ملی، بین‌المللی و استانی از اعضای کانون پرورشی سمنان بودند

 

به گزاراش تابناک سمنان فروهر معدنی  ابراز داشت: از خرداد ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور فراهم کردن امکان حضور مجازی اعضا در کارگاه‌های آموزشی، تارنمای "www.kpf.ir " راه اندازی و فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در چهار مجموعه «کارگاه‌های تخصصی بر خط استانی»، «کارگاه‌های تخصصی برخط کشوری» با حضور اساتید کشوری، «کارگاه‌های بدون محدودیت زمانی» (آفلاین) و «کارگاه های عمومی فرهنگی» پیگیری شد.

وی افزود: تمامی این کارگاه‌ها به صورت ترمی در فصل های تابستان، پاییز و زمستان برگزار شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: در مجموع تعداد ۱۲۵ کارگاه تخصصی برخط استانی برگزار شد و یکهزار و ۷۸۰ کودک و نوجوان در آن شرکت کردند.

معدنی با بیان اینکه اعضای تارنمای " www.kpf.ir"، روزانه به صورت رایگان از فعالیت‌های فرهنگی مربیان بهره‌مند شدند ابراز داشت: فعالیت‌های مربیان شامل هشت فعالیت کتاب محور مانند قصه‌گویی، روخوانی کتاب، بحث کتاب، معرفی مشاهیر و مفاخر، آشنایی با قرآن و نقد و نمایش فیلم بود.

وی بیان کرد: تمامی فعالیت‌های حضوری کانون در این دوره به صورت مجازی برگزار شد و در کنار آن، اعضای کانون در فراخوان‌ها و مسابقات متعدد مانند مهرواره‌های عکاسی، مسابقات نقاشی، مهرواره «یک هدیه یک صدا» و «شیوه‌نامه روزهای قرنطینه» تولید محتوا کردند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: مهرواره «شیوه‌نامه روز های قرنطینه» با موضوعات مرتبط با حفظ شیوه نامه های بهداشتی و پیشگیری از چاقی و تنبلی در خانه است و با هدف ترغیب کودکان و نوجوانان به ورزش برگزار می‌شود.

معدنی بیان کرد: رشته‌های این مهرواره شامل بازی‌ها خانگی، قصه‌گویی، نقاشی، عکاسی و داستان های طنز می‌شود.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا ۱۵ اردیبهشت است گفت: اختتامیه پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و در هر رشته سه نفر برگزیده می‌شوند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: هر سال استقبال از کارگاه‌های تخصصی در ۶ ماه دوم سال به دلیل مشغولیت کودکان و نوجوانان به امور مدرسه کاهش می‌یافت اما امسال به دلیل اینکه دسترسی به این کارگاه‌ها در فضای مجازی میسر بود، استقبال بیشتر از سال‌های گذشته صورت گرفت.

وی ادامه داد: انجمن‌های تخصصی شاعران و نویسندگان، عکاسی، قصه‌گویی، هنرهای نمایشی و سرود در ۶۶ جلسه تشکیل شد و نوجوان علاقه‌مندی که قبلاً در کارگاه شرکت کرده بودند و آمادگی اولیه را داشتند در این جلسات حضور یافتند.

معدنی بیان کرد: جلسات انجمن‌های تخصصی با حضور کارشناسان و مدرسان درون استانی برگزار شد و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی دعوت از اساتید ملی را آسان‌تر کرد.

وی افزود: چهار جلد کتاب شامل آثار شعر و داستان اعضای کانون پورش فکری کودکان و نوجوانان استان با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به چاپ رسید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار