شریف ابراهیمی خبرداد؛
تابناک سمنان: محمد شریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکزاستان سمنان گفت: با افرادی که در انتخابات با رفتار‌های غیرقانونی اخلال کنند برخورد جدی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ 16 March 2021

۲۹ هزار پرونده به دادستانی سمنان وارد شده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران  و جهان | Mehr News Agency

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان سمنان گفت: جرایم انتخاباتی در تمامی زمان‌ها پیش، حین و بعد از انتخابات ممکن است واقع شوند که باید با انجام اقدامات لازم و برنامه ریزی از وقوع جرایم جلوگیری شود.

وی بیان کرد : افرادی که در تشویق مردم به عدم شرکت در انتخابات تلاش کنند و به ادیان ومذاهب و گروه‌های مختلف توهین کنند طبق قانون جرم است و با جدیت، قانون اعمال و در محاکم قضایی ارجاع و برخورد می‌شود.

محمد شریف ابراهیمی افزود: جرایم پیش از انتخابات از جمله تبلیغات زود هنگام، جرایم توهین و نشر اکاذیب در فضای مجازی، افترا به نامزد‌ها بسیار مورد توجه است که باید از این موارد پیشگیری و در صورت بروز با آن برخورد می‌شود.

شریف ابراهیمی ابراز داشت: بمنظور حفظ انتخابات از افرادی که به هر صورتی از جمله نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، بزرگنمایی مشکلات موجود در نظام اخلال ایجاد کنند، برخورد ویژه‌ای خواهد شد و اگر مجرمی دستگیر شود تا پایان انتخابات بازداشت می‌ماند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان تاکید کرد: استفاده از اموال و اماکن عمومی و هم چنین سوء استفاده از موقعیت شغلی و اجتماعی مسئولان در انتخاباب و به نفع کاندید‌ها و در راستای تبلیغات برای آنان ممنوع است و به جد با آن برخورد خواهد شد.

شریف ابراهیمی تشریح کرد: جرایمی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد و در امر انتخابات اخلال ایجاد می‌کند درراستای ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی پرونده به شعبه تخصصی در دادسرا ارجاع و سیم کارت شخص مجرم مسدود خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان بیان کرد: باید از تبلیغات زود هنگام جلوگیری شود هم چنین در برخورد با افرادی که در جهت بزرگنمایی مشکلات نظام و سیاه نمایی چهره نظام در فضای مجازی و واقعی عمل کنند به جد بدون تذکر برخورد و به شعبه دادگاه ارجاع و رسیدگی می‌شود.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی در خصوص جرایم و عناوین مجرمانه انتخاباتی از طریق رسانه‌های جمعی و صدا و سیما به مردم و مسئولین انجام شود.

شریف ابراهیمی ادامه داد: باید آسیب شناسی انتخابات دوره قبل انجام شود تا از مشکلاتی که در گذشته اتفاق افتاده است جلوگیری شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار