کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از اجرای طرح مجازات جایگزین حبس زندانیان بی خطر برای خدمات عام المنفعه رایگان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 16 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه شهرام کرمی بااشاره به اجرای طرح مجازات جایگزین حبس در کرمانشاه در سال‌های اخیر، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه در چندسال گذشته رویکرد حبس زدایی بوده که ثمرات زیادی را برای جامعه به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: از جمله اقداماتی که در این مدت در راستای حبس زدایی صورت گرفته طرح مجازات جایگزین حبس بوده یعنی فردی که مرتکب جرمی کوچک شده و برای امنیت جامعه هم خطری ندارد، به جای اینکه به زندان برود، به ارائه خدماتی عام المنفعه به کار گرفته شود.

دادستان کرمانشاه افزود: زندان رفتن چنین افرادی به علاوه بر اینکه هزینه‌های زیادی را به بیت المال وارد می‌کند، زندگی خانواده و فرزندان خود زندانی را هم تحت تاثیر می‌دهد و انگ خانواده زندانی بودن روی آن‌ها زده می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مجازات جایگزین حبس معمولا برای زندانیانی اجرای می‌شود که مدت مجازات آن‌ها کمتر از یکسال است، گفت: اخیرا هم به همه دستگاه‌های اجرایی استان بویژه ادارات خدمات رسان ابلاغ کرده ایم که می‌توانند از ظرفیت این زندانیان برای انجام امور خود استفاده کنند.

کرمی تاکید کرد: در این طرح محکومین به حبس‌های کوتاه مدت در مقابل ضرری که به جامعه وارد کرده اند، خدمات رایگان عام المنفعه را به مردم ارائه می‌دهند.

وی افزود: بنابراین از همه نهاد‌های دولتی می‌خواهیم که در راستای اجرای این طرح همراهی لازم را داشته باشند و از آن استقبال کنند، چراکه این طرح ظرفیتی بسیار خوب برای اجرای فعالیت هایشان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار