شهردار کرمانشاه با اشاره به گسترش بی‌رویه این کلانشهر و تاثیر آن در فرسوگی محلات، گفت: درحال تهیه طرح تفصیلی شهر هستیم که خط قرمز آن جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهر است.
کد خبر: ۹۴۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 16 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس سعید طلوعی درخصوص برنامه‌های زیباسازی شهر در ایام نوروز با بیان اینکه از سه ماه پیش جلسات برنامه‌ریزی آغاز شد، اظهار داشت: در این مدت جلسات مختلفی با حضور مدیران و مشاورین برگزار و عملاً از یک‌ماه پیش موضوع زیباسازی شهر اجرایی شد.

وی با بیان اینکه امسال به‌دلیل کرونا مسافرت‌ها لغو شده است، افزود: مردم کرمانشاه حق دارند که شهری زیبا داشته باشند، حتی اگر مسافری به کرمانشاه سفر نکند.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه قضاوت زیباسازی شهر را به مردم واگذار می‌کنیم، گفت: تمامی اقدامات در شرایط شیوع بیماری کرونا و وضعیت بد اقتصادی انجام شد، کار کردن در این شرایط سخت است، اما با روحیه جهادی همکاران انجام خواهیم داد، مردم از وضعیت اقتصادی و بی‌عدالتی گله‌مند هستند، لذا ما باید هرچه در توان داریم بکار گیریم.

وی اشاره‌ای نیز به موضوع حاشیه‌نشینی در کلانشهر کرمانشاه داشت و با بیان اینکه در گذشته هیچ گونه خط قرمزی برای الحاق روستا‌ها به شهر وجود نداشته است، تصریح کرد: متأسفانه الحاق روستا‌ها به شهر کرمانشاه بدون برنامه جهت توسعه آن صورت گرفته و باری است که اکنون بر دوش ما افتاده است.

طلوعی با بیان اینکه برای رفع این مشکلات درحال تهیه طرح تفصیلی شهر هستیم، خاطرنشان کرد: اکثریت محلات حاشیه شهر محروم و از حداقل امکانات بی‌بهره هستند که برنامه اول ما در طرح تفصیلی، ترسیم یک خط قرمز و جلوگیری از توسعه بی‌رویه هستیم.

برنامه دوم طرح تفصیلی شهر که شهردار کرمانشاه به آن اشاره کرد، آبادانی محلات حاشیه‌نشین بود که درخصوص آن، گفت: در بحث آسفالت کار‌های خوبی صورت گرفت که باعث رضایتمندی مردم شد، برنامه افزایش سطح زیرساختی را نیز دنبال می‌کنیم که در این بین نباید فراموش کرد که دیگر نهاد‌های خدمات‌رسان همچون آب، فاضلاب، برق و... نیز نقش دارند.

طلوعی در ادامه با بیان اینکه باید رفاه مردم را تأمین و این موضوع را در اولویت قرار دهیم، درخصوص بافت فرسوده شهر، اظهار داشت: حدود ٣۵٠ هکتار از بافت فرسوده در طرح میراث فرهنگی است و بدلیل اشکالاتی که این سازمان در ارتفاع ساختمان‌ها ایراد می‌کند، ساخت و ساز برای مردم به صرفه نیست و شهرداری نیز پولی برای خرید آنان ندارد، لذا درحال رایزنی با میراث فرهنگی هستیم تا بتوانیم اشکالات را رفع کنیم.

وی درخصوص واحد‌های مسکونی مخروبه نیز، گفت: به مالکان این واحد‌ها هشدار داده‌ایم که نسبت به ایمن‌سازی واحد خود اقدام کنند، اما اگر واحدی مالک آن مشخص نباشد و خطر ریزش آن وجود داشته باشد، شهرداری نسبت به ایمن‌سازی آن اقدام می‌کند.

طلوعی با بیان اینکه جهت ساخت و ساز در بافت فرسوده هیچگونه هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، سند ۵ ساله چشم‌انداز توسعه کرمانشاه را یکی از بهترین اقدامات شهرداری عنوان و تصریح کرد: جهت تدوین این سند از مشاور، نظرات مردمی و کارشناسان کمک گرفته‌ایم و ما در این سند چشم‌انداز کرمانشاه تا سال ١۴٠۵ را ترسیم خواهیم کرد، تمامی برنامه‌های شهری در طی این پنج سال برنامه‌ریزی شده و دیگر شاهد اجرای برنامه‌ها به‌صورت سلیقه‌ای نخواهیم بود.

ساختمان‌های نیمه‌کاره در شهر کرمانشاه بحث دیگری بود که طلوعی آن‌را مطرح کرد و درخصوص آن، اظهار داشت: در برخی از این ساختمان‌ها یا اشکال قراردادی وجود دارد و یا شریک شهرداری بنابر هر دلیلی از کار عقب‌نشینی کرده است، بعنوان مثال مجتمع تجاری فیروزه که سال‌هاست بلاتکلیف بوده و ما نیز بدلیل مشکلات اقتصادی توان ادامه کار را نداریم و تصمیم بر فروش این ساختمان‌ها گرفته‌ایم، البته از بدو حضور بنده بعنوان خادم مردم کرمانشاه در شهرداری، تمامی مجتمع‌های تجاری براساس اصول ساخته شده است.

شهردار کرمانشاه در ادامه با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی، گفت: این پروژه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی کنونی است که در بدترین شرایط اقتصادی درحال اجراست، پروژه تقاطع روگذر میدان سپاه را نیز در دستور کار داریم که برخی اقدامات آن انجام شده و مابقی را به زمان اتمام پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی موکول کرده‌ایم.

وی درخصوص مشاغل مزاحم نیز، بیان کرد: در برنامه اول جابجایی مشاغل مزاحم، ابتدا تصمیم به جابجایی ضایعات‌فروشان که تعداد ۵٧٠ واحد می‌شوند گرفتیم، محلی برای آنان تهیه شده که بزودی مجوز جابجایی آنان صادر می‌شود، که بعد از این کار اقدام به جابجایی دیگر واحد‌های صنفی مزاحم خواهیم کرد.

شهردار کرمانشاه در پایان اشاره‌ای نیز به پروژه پیاده راه مدرس داشت و با بیان اینکه اینگونه پروژه‌ها در اکثریت شهر‌های کشور درحال اجراست، تأکید کرد: تمامی دغدغه‌های مردمی و صنوف در این پروژه مد نظر قرار گرفته و هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار