رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد:
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در جمع اصحاب رسانه ضمن انتقاد از واکسیناسیون قطره چکانی کادر بهداشت و درمان گفت: این همه شعار دادیم و کادر بهداشت و درمان را قهرمان سلامت خواندیم؛ اما هنوز قریب به اتفاق کادر درمان ما واکسنی دریافت نکردند؛ پس قهرمانان سلامت کی واکسینه خواهند شد؟
کد خبر: ۹۴۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ 16 March 2021

به گزارش تابناک رضوی، دکتر علی بیرجندی نژاد با بیان این مطلب افزود: در سطح استان خراسان بیشترین تعداد شهدای سلامت از جامعه پزشکی بوده است و از این میان پزشکان فعال در بخش خصوصی باز بیشترین شهدا را در راه حفظ سلامت جامعه تقدیم کرده‌اند. اما با گذشت بیش از یک سال از آغاز پاندمی و در حالیکه انتظار می رفت همه کادر بهداشت و درمان کشور تا پایان سال 1399 واکسینه شوند. هنوز هیچ خبری از واکسن نیست.
وی با اشاره به اینکه هر روز تماس‌های زیادی از سوی اعضاء سازمان نظام پزشکی مبنی بر پیگیری زمان توزیع واکسن و واکسیناسیون گسترده برای کادر درمان و جامعه پزشکی دریافت می‌شود؛ گفت: متاسفانه و در کمال شرمندگی مجبوریم که در پاسخ به همکارانمان بگوییم که صبر کنند؛ "هنوز واکسنی به ما نرسیده است."
دکتر علی بیرجندی نژاد افزود: در سالی که رو به اتمام است ما اساتید بزرگی از جامعه پزشکی را از دست دادیم که جبران فقدان آن‌ها سال ها زمان خواهد برد؛ همکار گرانقدرم در سازمان نظام پزشکی، شهید دکتر احمد خسروی خراشاد را از دست دادیم؛ کسی که با وجود سن بالا و ریسک ابتلا به کرونا از همان نخستین روزهای شیوع بیماری، در ستاد مقابله با کرونا فعالیت کرد. چند استاد بزرگ دیگر مثل ایشان را باید از دست بدهیم؟! حتی یک روز تاخیر در واکسیناسیون به قیمت جان افراد زیادی تمام خواهد شد.
وی افزود: در یک سال گذشته هر بار مصاحبه کرده‌ام از مردم و همشهریانم تقاضا کرده‌ام پروتکل‌ها را جدی بگیرند در خانه بمانند و از ماسک استفاده کنند. که البته در شرایط موجود این تنها راهکار قابل اتکا است؛ شنیدم که اخیرا وزیر بهداشت نیز از راه التماس و قسم دادن از مردم خواستند در خانه‌هایشان بمانند و از رفتن به سفر اجتناب بورزند تا زنجیره بیماری قطع شود؛ البته که اجتناب از سفر و ماندن در خانه به قطع زنجیره انتقال کمک می‌کند اما سوال اینجا است تا کی باید به این شیوه عمل کرد مردم خسته شده‌اند؛ آیا این درست است که فقط توپ را به زمین مردم بیندازیم؟! واقعیت این است که با تعلل در ورود گسترده واکسن به کشور و واکسیناسیون فراگیر با فاجعه‌ی به مراتب بزرگتری در سال 1400 روبرو خواهیم شد.
وی ادامه داد: مناسب‌ترین کار در این شرایط بحرانی اهتمام به خرید واکسن از هر منبع معتبر و واکسینه کردن مردم است. متاسفانه در این زمینه کم کاری شده است. طبق آمارها جمعیت بسیار اندکی واکسینه شده‌اند. در بدو ورود واکسن اعلام شد پس از واکسیناسیون کادر درمان واکسیناسیون سالمندان و گروه‌های در معرض خطر آغاز خواهد شد. اما متاسفانه شاهد بودیم هنوز واکسیناسیون کادر درمان فعال در مراکز سانتر کرونا به طور کامل انجام نشده بود به صورت نمادین خبر انجام واکسیناسیون سالمندان منتشر شد. کادر درمان در کنار مردم، عزیزانشان را از دست می‌دهند و باوراینکه یک مرحله در واکسیناسیون جلو رفته‌ایم با انعکاس اخبار اینچنینی واقعیت را تغییر نخواهد داد.
وی با اشاره به اینکه کنترل پاندمی از طریق واکسیناسیون زمانی موفق خواهد بود که حدود 80 درصد جامعه در ظرف چند ماه واکسینه شوند؛ بیان کرد: ادامه این روند قطره چکانی و کند واکسیناسیون یعنی شکست حتمی ما در کنترل پاندمی. هر لحظه امکان جهش ویروس به نحوی که واکسن‌های فعلی را بی‌اثر و یا کم اثر کند وجود دارد از اینرو تا قبل اینکه همه چیز دوباره به نقطه صفر برسد باید با واکسیناسیون گسترده شیوع بیماری را مهار کرد.
وی در پایان یادآورشد: امیدوارم در کنار توقعی که از همراهی و همکاری مردم در رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک و پرهیز از سفر داریم؛ با اهتمام جدی تر در واکسیناسیون گسترده کادر بهداشت و درمان و مردم در سال آتی وارد میدان شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار