شانه خالی کردن برخی دستگاه‌های اجرایی برای برخورد با تخلفاتی مانند ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز و گزارش دیرهنگام تخلفات مهم‌ترین موضوع در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان بود.
کد خبر: ۹۴۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 16 March 2021

 

جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان ظهر امروز با موضوع نظارت و برخورد با ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز در ایام نوروز برگزار شد.

در این جلسه بر فعال شدن گشت‌های نظارتی دستگاه‌های اجرایی تأکید شد و از مدیران نیز خواسته شد تخلفات را در ابتدای امر گزارش کنند تا هزینه برخورد با اینگونه جرایم کمتر شود.

در این جلسه مسئولان دستگاه قضایی استان از برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله آب منطقه‌ای انتقاد کردند و گفتند این دستگاه‌ برای برخورد با تصرفات غیرمجاز حریم رودخانه‌ها نیاز به حکم قضایی ندارد و می‌تواند اقدام به قلع و قمع و برخورد با متخلفان کند.

حجت الاسلام سیدرضا حسینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با تاکید بر آزادسازی حریم رودخانه‌های استان اظهار داشت: برای آزادسازی حریم رودخانه‌ها نیاز به حکم دادگاه نیست و آب منطقه‌ای نباید با ارسال چند گزارش به دادستانی، از وظیفه قانونی خود برای قلع و قمع بناهای ساخته شده در حریم و بستر رودخانه‌های استان بر اساس تبصره ماده 4، شانه خالی کند.

وی افزود: نبود یا کمبود امکانات توجیهی برای برخورد نکردن با متخلفان نیست و مصداق ترک فعل برای مدیران است و ما چاره‌ای نداریم با همراهی سازمان بازرسی برای مدیرانی که شجاعت برخورد با متخلفان را ندارند، اعلام جرم کنیم.
میرمحمد غراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان هم در این جلسه با بیان این که قبول داریم اقدامات دستگاه‌ها برای برخورد با متخلفان در حوزه ساخت و ساز کافی نیست، گفت: باید دستگاه‌ها برای برخورد با متخلفان فعال‌تر عمل کنند.

وی افزود: در مرکز استان اداره‌های آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، راهداری و شهرداری گرگان مکلف هستند بیل مکانیکی مورد نیاز برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در تعطیلات نوروز را فراهم کنند.

سیدمحسن حسینی، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان هم در این جلسه از کمبود اعتبار گفت و افزود: بر موضوع تجاوز به حریم رودخانه زیارت تمرکز کرده‌ایم و با متخلفان برخورد می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار