بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری، گفت: ۱۹ میلیارد تومان اعتبار از محل پالایشگاه شهید تندگویان و آبفای استان تهران برای انتقال آب آشامیدنی به بخش کهریزک در سال جاری جذب شد.
کد خبر: ۹۴۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 16 March 2021

 

امین بابایی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری، اظهار داشت: با انجام این کار بزرگ که از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید در بخش کهریزک بود کام مردم شهرها و روستاهای این بخش به آب گوارا و با کیفیت سدهای ماملو و کرج متصل می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون لوله های انتقال آب ۲۰۰ اینچی به طول یکهزار و ۸۰۰ متر و لوله های طرح غدیر به طول چهار هزار و ۷۵۰ متر برای انتقال آب از خیابان شهید رجایی به بخش کهریزک خریداری شده است، افزود: این طرح بزرگ آبرسانی در سال آینده به بهره برداری می رسد.

بابایی اضافه کرد: آب شرب شهرها و روستاهای بخش کهریزک تاکنون از محل منابع زیرزمینی تامین می شد که با انجام این طرح علاوه بر افزایش کیفیت آب شرب زمینه تقویت سفره های زیرزمینی این بخش نیز مهیا می شود.

وی با اشاره به اینکه سفره های زیرزمینی بخش کهریزک به واسطه استقرار شهرک انرژی(پالایشگاه تهران و سایر صنایع نفتی) و همچنین مرکز پردازش و دفن پشماند آراد کوه آلوده شده است، بیان داشت: پالایشگاه تهران بخاطر ایجاد آلودگی در منابع زیرزمین مکلف به حفر پنج چاه شده بود که با اجرای این طرح انتقال آب جلوی برداشت از منابع زیرزمینی گرفته خواهد شد.

بابایی یادآور شد: دولت تدبیر و امید در بخش کهریزک اقدامات موثر زیربنایی و زیرساختی خوبی در حوزه آب شرب، بهداشت و درمان، راه روستایی و جلوگیری از ساخت و ساز های غیرمجاز انجام داده است.

این مسئول در ادامه به تعریض، ایمن سازی و ایجاد روشنایی در جاده های روستایی بخش کهریزک از جمله روستای چله دوان و گلحصار اشاره کرد و گفت: این جاده که با رعایت کامل استانداردها زیرسازی و آسفالت شده است در ماه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

بابایی در بخش دیگر سخنان خود به ساماندهی دام فروشان غیرمجاز در بخش کهریزک اشاره کرد و بیان داشت: ۳۲ محل عرضه غیر مجاز دام طی سال جاری از جاده گلحصار و قوچ حصار جمع آوری به مراکز عرضه مجاز دام در کشتارگاه ها هدایت شدند.

۳۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی آزاد سازی شد

در ادامه این جلسه رییس حوزه قضایی و قضات دادگستری بخش کهریزک با اشاره به اینکه بخشداری و دستگاه قضایی بخش کهریزک به همراه جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز به شدت برخورده می کنند، گفت: ۳۲۱ هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی کهریزک طی ۱۱ ماه سال جاری آزاد سازی شده است

حجت الاسلام علی عباسی، اظهار داشت: ۱۹۵ پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در سال جاری وارد دستگاه قضایی بخش کهریزک شده که برای تمامی این موارد حکم صادر شد و با متخلفان برخورد قانونی به عمل آمد، همچنین ۲۳۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی نیز در منطقه محمد آباد چمبورک آزاد سازی شد.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات رییس دستگاه قضایی کشور مبنی بر رسیدگی به پرونده های بجا مانده از سال های قبل، اظهار داشت: امسال در کنار رسیدگی به پنج هزار پرونده وارده به دستگاه قضایی ۹۵۹ پرونده بجا مانده از سال های قبل نیز توسط قضات بخش کهریزک رسیدگی شده است.

وی در پایان با بیان اینکه همکاری خوبی بین بخشداری کهریزک و دستگاه قضایی وجود دارد، افزود: امسال ۱۰ هزار نوشیدنی تاریخ گذشته، ۲۰۰ تن گوشت برزیلی و ایرانی تاریخ گذشته، ۱۵۰ هزار لیتر انواع روغن موتور تقلبی، ۶ محل ذخیره و ارسال سوخت قاچاق، ۲۵ قهوه خانه زیرزمینی، ۶ کشتارگاه غیرمجاز دام سبک در بخش کهریزک شناسایی شد و همچنین ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی که با فاضلاب خام آبیاری شده بود نیز امحاء شد.

به گزارش ایرنا، جلسه شورای اداری شهرستان ری امروز(سه شنبه) با حضور حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان شهرستانی در بخشداری کهریزک برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، دارای ۲ شهر باقرشهر و کهریزک است که از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار