معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش تعداد بیماران بد حال کرونایی، گفت: شهروندان از حضور در اجتماعات خودداری کنند.
کد خبر: ۹۴۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 16 March 2021

 

آبتین حیدرزاده  با اشاره به آخرین آمارها از میزان ابتلاء و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های گیلان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تعداد مجموع بستری‌ها در مقایسه با روزهای گذشته افزایش یافته و به ۳۲۰ بیمار رسیده است، افزود: تعداد بیماران بد حال نیز رو به افزایش است و هم اکنون ۷۰ بیمار با شرایط بد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به ترددهای زیاد شهروندان در روزهای پایانی سال در سطح شهرها و به ویژه بازار، اضافه کرد: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازارهای شلوغ باید شهروندان تلاش کنند از دو ماسک استفاده شود.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه توصیه می‌کنیم شهروندان در اجتماعات و اماکن شلوغ حضور نیابند، افزود: حضور بیش از ۱۵ دقیقه در جمع و فضای بسته میزان ابتلاء به بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به احتمال افزایش مسافرها به استان گیلان در روزهای آینده با توجه به در پیش بودن تعطیلات سال نو، گفت: این مسافرت‌ها نیز میزان سرایت بیماری را افزایش می‌دهد که از شهروندان درخواست می‌شود پروتکل‌های بهداشتی را هرچه بهتر رعایت کنند.

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار