رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از برخورد قاطع با متخلفان عرضه‌کننده خارج از شبکه مرغ در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 16 March 2021

به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا اورانی در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه‌های این سازمان در خصوص توزیع مرغ و همچنین نهاده‌های دامی در استان را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۵,۷۹۹,۲۸۴ قطعه مرغ آماده کشتار با متوسط سن ۴۵ روز خواهیم داشت.
محمد اورانی اظهار داشت: در استان خراسان رضوی بیش از هزار و ۵۸۰ واحد تولید مرغ گوشتی فعال وجود دارد و از ابتدای سال تا امروز بیش از ۸۲ میلیون و ۴۴۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان داشته‌ایم که این حجم جوجه‌ریزی یعنی تولید ۱۶۴ هزار و ۸۹۰ تن گوشت مرغ در استان که مطلوب بوده است.

وی در مورد برخورد با متخلفان گفت: در سطح استان ۱۲۰ نفر کشتار کن و دارای مجوز فعالیت از نظام صنفی هستند و بازار محصولات کشاورزی به‌صورت سنتی بوده که به‌روز رسانی نشده و مبتنی بر فناوری نیز نمی‌باشد.

وی گفت: مشکل ما در بخش کشاورزی تکرار واسطه گری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره کمبود مرغ در استان بیان داشت: در حال حاضر کمبود مرغ در استان وجود نداشته و با هماهنگی خوبی که با نهادهای نظارتی، اجرایی و قضایی و با محوریت استانداری خراسان صورت گرفته برای مرغ‌دارانی که با توجه به دریافت نهاده یارانه‌دار مرغ خود را عرضه نکنند ضمن برخورد قانونی و تخلیه مرغ از مرغداری و کشتار آن، از ادامه تامین نهاده برای مراحل بعد جلوگیری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار