اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۸ رای به شرکت آب و فاضلاب استان تهران مجوز تامین منابع مالی دادند.
کد خبر: ۹۴۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 16 March 2021

 

«زهرا صدراعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در نشست امروز/ سه شنبه/ شورا، با ارائه گزارش عملکرد شرکت آب و فاضلاب شهر تهران در سال مالی گذشته گفت: بر اساس مجوز شورای شهر، برای منابع مالی مورد نیاز پروژه های توسعه و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران، اعتبار ۷۴۲ میلیارد تومانی برای آبفا در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: از این مبلغ تاکنون ۶۲۳ میلیارد تومان وصول شده که ۵۴۲ میلیارد تومان آن هزینه و مابقی باقی مانده است.

نوری ادامه داد: آنچه که شورای شهر به سازمان آبفا اجازه داده بود که از محل تبصره ۳ و ماده ۷ قانون برای توسعه تاسیسات و خدمات آب و فاضلاب شهر تهران هزینه کند، انجام شده است.

وی با بیان اینکه عملکرد این سازمان مورد تایید کمیسیون سلامت شورای شهر است، اظهار داشت: طی نامه‌ای به رئیس شورای شهر اعلام کرده‌ایم که بر اساس گزارشی که شرکت آبفا ارائه کرده عملکرد ۱۱ ماهه این شرکت بر اساس مصوبه این شورا و قابل تایید است.

نوری همچنین با اشاره به شبکه فاضلاب در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ، گفت: بیست منطقه شهر تهران با پیشرفت ۹۵ درصدی روبرو بوده اما در مناطق ۲۱ و ۲۲ این شبکه تنها ۱۲ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش ایرنا؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه مجوز تامین منابع مالی سازمان آبفا برای ایجاد تسهیلات برای توسعه طرحهای فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری را تصویب کردند.

در مجوز شورای شهر قید شده است که تا پایان سال ۱۴۰۰ سازمان آبفا باید حداقل ۱۷۰ مخزن ذخیره آب اضطراری را تکمیل و آماده بهره‌برداری کند.

برپایه این مجوز، اجرای شبکه فاضلاب و ایجاد پکیج های محلی تصفیه فاضلاب در مناطق ۲۱ و ۲۲ باید در اولویت قرار گیرد.

همچنین سازمان آبفا به اجرای پروژه‌های مرتبط با کیفیت و کمیت آب شهر تهران ملزم، و مقرر شد پایش و کنترل کیفیت منابع آب شهر تهران در دستور کار این سازمان، در راستای ایمنی آب از حوضه آبریز تا مصرف لحاظ شود.

گفتنی است، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای نشست امروز خود میزبان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای ارائه گزارش عملکرد خود در سال مالی ۹۹ بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار