مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از اهدای ۶ هزار جلد کتاب ازسوی مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی ایران به کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 16 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، محمد مخدومی با اعلام این خبر اظهار کرد: مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با هدف کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابخانه جای عمومی، ۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کرد.
وی ادامه داد: کتاب‌های اهدایی توسط این نهاد دارای موضوعات کنکوری، کمک درسی، ادبیات، روانشناسی، دین، تاریخ و جغرافیا است.
مخدومی با بیان اینکه کتاب‌های اهدایی پس از تائید توسط کارشناس مربوطه برای استفاده علاقمندان در قفسه کتابخانه‌های عمومی قرار کمی گیرد، افزود: کتابخانه ملی تا پیش از این نیز در چند نوبت، کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اهدا کرده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان عنوان کرد: در سال جاری و تا پیش از این، مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، بالغ بر ۴ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اهدا کرده بود.
مخدومی یادآور شد: کتاب‌های اهدایی توسط این مرکز پس از تایید و استعلام و ثبت در سامانه، بر اساس نیاز به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان کردستان ارسال می‌شود تا اعضا و علاقمندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.
وی با اشاره به فعالیت ۵۲ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان، بیان کرد: هم اکنون بالغ بر ۸۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و علاقمندان می‌توانند با حضور در این مراکز فرهنگی از آن‌ها بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: همچنین خیرین و واقفان کتاب در راستای طرح «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» نزدیک به ۵۰۰۰ جلد کتاب دیگر به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرده اند که بخش زیادی از آن ها، هم اکنون در کتابخانه‌های عمومی موجود است.
وی با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی در جامعه، گفت: طرح «اهدای کتاب، اهدایی آگاهی» با هدف غنی سازی منابع کتابخانه‌ای توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است.
مخدومی اضافه کرد: خیرین با اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی می‌توانند سایر شهروندان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی را در استفاده از این منابع بهره‌مند سازند.
پایان/
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار