مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با وزش باد به نسبت شدید در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کیفیت هوای استان کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۹۴۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 16 March 2021

 

مهران چراغپور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وزش باد شدید گرد و غبار انتقالی از خارج استان، کیفیت هوای چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و توصیه می‌شود تا کودکان، سالمندان و افراد حساس از تردد در بیرون خانه در این ۲ روز بپرهیزند.

وی همچنین از وقوع بارش‌های پراکنده در استان تا پایان هفته خبر داد و گفت: این بارش‌ها برای نیمه غربی استان نمود بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه بارش‌های اسفندماه در حد انتظار نبود و نتوانست بخشی از کسری بارش‌های استان را جبران کند، تصریح کرد: بارش‌های فروردین نیز به صورت باران است و نمی‌تواند در افزایش منابع آب پایدار در استان نقش موثری داشته باشد.

چراغپور با اشاره به کاهش ۲۱ درصد بارش‌ها استان نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه، اظهار داشت: ارتفاع برف ایستگاه کوهرنگ نیز ۷۱ سانتی‌متر کسری دارد که این موضوع نگرانی در خصوص کاهش منابع آب زیرزمینی استان را بیشتر کرده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۸۶ در این استان آغاز شد و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار