برای کسانی که دوست دارند به مناطقی خاص و جذاب سفر کنند، روستای ابیانه می‌تواند یکی از تجربه‌های فراموش‌نشدنی شما را رقم بزند. این روستا میان توریست‌ها و گردشگران خارجی هم طرفداران زیادی دارد. تقریبا همه افرادی که به این روستای زیبا سفر کرده‌اند، چند عکس زیبا در آن‌جا به یادگار از خود ثبت کرده‌اند که می‌توانند از بهترین عکس‌های آلبوم سفر‌ها باشند.
کد خبر: ۹۴۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ 15 March 2021

سوغات اصفهان و ابیانه چیست

کم‌تر کسی را می‌توان یافت که به اصفهان و کاشان سفر کرده و سوغات اصفهان و ابیانه را با خود همراه نبرده باشد. سوغاتی‌های ابیانه را می‌توان به دو قسمت خوراکی‌ها و زیور‌آلات تقسیم کرد؛ در این مطلب قصد داریم در ادامه درباره آن‌ها هم صحبت کنیم. پس اگر علاقه دارید درباره سوغات اصفهان و ابیانه بیشتر بدانید، تا پایان این ‌مطلب، ما را همراهی کنید.

ابیانه کجاست؟

همه ما اصفهان و بسیاری از آثار تاریخی آن را می‌شناسیم. استان اصفهان یکی از استان‌های کشور است که در هر قسمتی از آن می‌توان آثار تاریخی و قدیمی زیادی برای تماشا و لذت‌بردن پیدا کرد. یکی از این ‌مناطق زیبا و دیدنی، روستای تاریخی ابیانه است که در 40‌کیلو‌متری شمال‌غرب نطنز و 70‌کیلو‌متری جنوب شهر کاشان قرار دارد. مردم با‌صفای این‌ روستا با وجود گذر زمان، توانسته‌اند پوشش سنتی خود را با انتقال از نسل‌های گذشته به همان شکل اولیه حفظ کنند. یکی از اولین تصاویری که با نام‌بردن از ابیانه در ذهن مخاطب نقش می‌بندد، رنگ سرخی است که در معماری زیبا و پلکانی خانه‌های روستا با شکل‌های سنتی در ذهن ماندگار می‌کند.

سوغات اصفهان و ابیانه چیست

جاذبه‌های دیدنی اصفهان و ابیانه

همان‌طورکه گفته شد در قسمت‌های زیادی از استان اصفهان می‌توان آثاری جذاب و دیدنی پیدا کرد که شاید برای بازدید از آن‌ها حداقل به ماه‌ها زمان نیاز باشد. روستای ابیانه هم مانند بسیاری از منطقه‌های دیگر در اصفهان خود به‌شکل کلی به‌عنوان اثری تاریخی به‌حساب می‌آید. تماشای کوچه‌ها و دالان‌های شهر به‌قدری جذاب است که هر‌فردی را با هر‌سلیقه‌ای که باشد، به وجد می‌آورد. آتشکده، مساجد و زیارتگاه‌های شهر برای افرادی که به آثار تاریخی علاقه دارند، می‌تواند فرصتی بی‌نظیر برای غرق‌شدن در دنیای تماشا باشد. قلعه، آب‌انبار و حمام روستا هم کنار چشمه‌های زیبا باعث می‌شود مسافران به فکر اقامت چند‌روزه باشند تا بتوانند با دقت بیشتری به هر‌کدام سر بزنند. البته این‌ موضوع نگرانی ندارد؛ زیرا با‌توجه ‌به جمعیت بالای مسافران این ‌منطقه، امکانات خوبی برای آن‌ها در‌نظر گرفته شده است.

بهترین زمان سفر به ابیانه

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده ابیانه زیبایی و دیدنی ‌بودن آن در همه فصل‌های سال است. البته بهتر است شما و همراهان‌تان سلیقه‌های خود را مرور کنید و ببینید کدام فصل می‌تواند برای شما جذاب‌تر باشد. اگر اهل طبیعت‌گردی و گشت‌و‌گذار کنار طبیعت سر‌سبز باشید، شاید بتوان فصل بهار را فصل سفر شما دانست. در بهار، شکوفه‌های درختان و سر‌سبزی آن‌ها به خود روستا هم جلوه‌های زیبایی را هدیه می‌کند که تماشای آن‌ها روح زندگی را در انسان تازه خواهد کرد. تابستان روستا هم هوایی نسبتا معتدل دارد که در نوع خود می‌تواند بی‌نظیر باشد. پاییز و درختان پاییزی هم کنار ساختمان‌های سرخ‌رنگ روستا، تصاویری پر از رنگین‌کمان برای شما رقم خواهند زد. زمستان هم کمی برف می‌خواهد تا چشم هر ‌رهگذری را خیره به مناظری بی‌بدیل کند. در ایام پر‌مسافر تور‌های زیادی هم خدمات سفر به این‌ منطقه را ارائه می‌دهند.

سوغات اصفهان و ابیانه چیست

سوغات اصفهان و ابیانه

اگر به روستای ابیانه سفر کنید، حتما دیدن منظره فروشنده‌ای با آثار و سوغات اصفهان و ابیانه کنار دیواری سرخ‌رنگ شما را وادار به تماشای این اجناس خواهد کرد. همان‌طورکه گفته شد، سوغاتی‌های ابیانه را می‌توان در دو نوع خوراکی‌ها و آثار و صنایع‌دستی آن دسته‌بندی کرد. گردو، بادام، سیب، الو و لبنیات ساخته‌شده خود اهالی روستا از‌جمله سوغاتی‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را با کیفیتی خوب در روستا پیدا کرد و به‌عنوان سوغات با خود همراه آورد. لواشک‌ هم یکی دیگر از خوراکی‌های پر‌طرفدار این روستا است که بسیاری از مسافران و گردشگران از کنار آن به‌سادگی عبور نمی‌کنند.

از خوراکی‌های خوشمزه و با‌کیفیت ابیانه که بگذریم، یکی از مورادی که در سفر خود برای آن باید وقت بگذارید، صنایع‌دستی و زیور‌آلات دست‌سازی است که به‌عنوان سوغات اصفهان و ابیانه تا سال‌ها می‌توانند خاطرات سفر شما را زنده نگه دارند. گردنبند‌ها و دست‌بند‌های ساخته دست اهالی روستا، زیبایی و اصالت این آثار را به‌خوبی بیان می‌کنند. اگر هم به دیگر صنایع‌دستی علاقه داشته باشید می‌توانید نگاهی به قالی‌ها، گیوه و آویز‌های تزیینی دیواری بیندازید که هر‌کدام در نوع خود بی‌نظیر هستند.

سخن آخر

روستای ابیانه یکی از مناطق دیدنی و تاریخی استان اصفهان است که هر‌ساله در فصل‌های مختلفی از سال میزبان میهمانان داخلی و خارجی بسیاری می‌شود. طبیعت زیبا و بنا‌های تاریخی این ‌روستا به‌حدی زیبا هستند که هر ‌مسافری را به خود جذب می‌کنند. یکی از اقلامی که در این‌ سفر باید با خود ‌همراه داشته باشید، دوربین باکیفیتی است تا در دل منظره‌های فوق‌زیبا، بتوانید عکس‌هایی فراموش‌نشدنی برای خود ثبت کنید. برای لمس زیبایی‌ها و حس‌و‌حالی که در این‌ روستا برقرار است حتما باید در فرصتی مناسب به آن سفر کنید و لحظاتی را با قدم زدن در دل آثار قدیمی روستا بگذرانید. در سفر خود تماشا و خرید سوغاتی را هم فراموش نکنید.

انتها خبر/ رپورتاژ آگهی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار