در این مقاله قصد داریم درباره تعدادی از جاهای دیدنی یزد و سوغات کرمان صحبت کنیم. اگر شما هم علاقه دارید درباره یزد و کرمان، جا‌های دیدنی آن‌ها و سوغاتی‌های‌شان اطلاعاتی کسب کنید، با ما در ادامه این‌ مطلب همراه باشید.
کد خبر: ۹۴۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ 15 March 2021

جاهای دیدنی یزد و کرمان

 

جاهای دیدنی یزد و کرمان

یزد و کرمان از شهر‌های دیدنی و زیبای ایران هستند؛ برای بازدید کامل باید هفته‌ها برای آن‌ها وقت داشته باشید. دلیل این‌ زمان طولانی مورد‌نیاز، تعداد آثاری است که در این دو شهر زیبا برای بازدید وجود دارند. اگر به یکی از این ‌دو شهر سفر کرده و بعد از آن به شهر دیگر رفته باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که مسیر بین آن‌ها هم پر از جاذبه‌هایی است که هر‌فردی را جذب خود خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم درباره تعدادی از جاهای دیدنی یزد و سوغات کرمان صحبت کنیم. اگر شما هم علاقه دارید درباره یزد و کرمان، جا‌های دیدنی آن‌ها و سوغاتی‌های‌شان اطلاعاتی کسب کنید، با ما در ادامه این‌ مطلب همراه باشید.

 

جاهای دیدنی یزد

شهر یزد برای همه ایرانی‌ها شناخته ‌شده است و شاید نیازی به توصیف و تعریف نداشته باشد. هر‌ساله علاقه‌مندان زیادی برای بازدید از آثار تاریخی و معماری بی‌نظیر یزد، به این‌ شهر سفر می‌کنند. ملیت مسافران یزد به ایرانی‌ها محدود نیست و شهرت سازه‌های یزد، جهانی بوده و برای توریست‌ها و گردش‌گران زیادی شناخته شده است. معماری فوق‌العاده یزد، زیبایی وصف‌ناپذیری را به چهره این‌شهر کویری داده و باعث شده تا یزد را به‌عنوان عروسی در قلب کویر بشناسند. در ادامه این‌مطلب، تعدادی از جاهای دیدنی یزد را به‌صورت خلاصه عنوان خواهیم کرد تا با هم به دنیای تاریخی و هنری یزد، سفر کنیم.

 جاهای دیدنی یزد و کرمان

 

بازار خان یزد

طولانی‌ترین بازار شهر یزد یکی از مکان‌هایی است که هر‌مسافری حتما باید سری به آن بزند. قسمت‌های مختلفی در این‌ بازار وجود دارند که برای هر‌نوع سلیقه‌ای می‌توانند جذابیت داشته باشند. از‌جمله این‌قسمت‌ها می‌توان به بازار قیصریه، بازار کاشی‌گری و بازار زر‌گری اشاره کرد. معماری و نقش‌های بنا‌های این ‌بازار به‌حدی زیبا هستند که به‌سادگی نمی‌توان از آن‌ها چشم برداشت.

 

حمام خان یزد

این‌حمام که پر از المان‌های معماری دوره ناصر‌الدین‌شاه است، زیبایی چشم‌نوازی را برای اهالی تاریخ و معماری دارد. این‌بنا در زمان قدیم حمامی برای بزرگان شهر بوده و در سال 1170 بنا شده است.

 

مجموعه امیر‌چخماق

میدان امیر‌چخماق یکی از نماد‌ها و جاهای دیدنی یزد است که هر‌فرد علاقه‌مند به معماری باید برای یک‌بار هم که شده از آن بازدید کند. ساخت این‌بنا به قرن 15 میلادی بر‌می‌گردد و در سال‌های زیادی موردمرمت و باز‌سازی قرار گرفته است.

 

آتشکده زرتشتیان یزد

بنا‌های زیادی از تاریخ زرتشت در یزد وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها آتشکده زرتشتیان است.

 

باغ دولت‌آباد

اگر دوست دارید بخشی از روز خود را در‌میان درختان سرو و انار با سکوتی آرامش‌بخش بگذرانید، می‌توانید سری به باغ دولت‌آباد یزد بزنید. عمارت‌های زیبای این‌ باغ هم در نوع خود بی‌نظیر و جذاب هستند.

قلعه سریزد، مسجد جامع یزد، روستای خرانق، شهر تاریخی، دخمه و ساباط‌های یزد از دیگر نقاط دیدنی این ‌شهر هستند که می‌توانید در سفر خود زمانی را برای بازدید از آن‌ها در‌نظر بگیرید. در ادامه درباره مسیر یزد تا کرمان و سوغات کرمان مطالبی را بیان خواهیم کرد.

 

مسیر یزد تا کرمان

هم‌چنان که در هر ‌دو شهر یزد و کرمان آثار و دیدنی‌های زیادی را می‌توان پیدا کرد، مسیر بین آن‌ها هم پر از دیدنی‌هایی است که می‌توانند روز‌ها ما را مجذوب خود کنند. انتهای مسیر خود شهر کرمان هم آثار و جاذبه‌های فراوانی وجود دارد که برای بزدید از آن‌ها حتما باید برنامه‌ریزی کرد. کرمان یکی از شهر‌های توریستی و پر‌طرفدار ایران است که حتما باید از سوغات کرمان برای یاد‌آوری روز‌های سفر با خود همراه برد. در مسیر یزد تا کرمان اگر با تور سفر می‌کنید، می‌توانید از مسئولان تور درباره برنامه سفر سؤال فرمایید. اگر هم خودتان با وسیله شخصی در حال سفر هستید، حتما زمانی را برای بازدید از قلعه مهرپادین، باغ پهلوان پور مهریز، ارگ انار، عمارت موسی خانی، دریاچه مخرگه، روستای صخره‌ای میمند و کاروان‌سرای کبوتر خان هم برنامه‌ریزی کنید. البته باتوجه‌به مسیری که انتخاب می‌کنید آثار تاریخی، روستا‌ها و دیدنی‌های متفاوتی هم می‌تواند در راه شما باشند.

جاهای دیدنی یزد و کرمان

 

سوغات شهر کرمان

استان کرمان هم مانند بسیاری از شهر‌های دیگر ایران از ‌نظر سوغات تنوع خوبی دارد و از‌جمله آن‌ها می‌توان به صنایع‌دستی و کشاورزی این‌ شهر اشاره کرد. اگر بخواهیم خلاصه به معرفی سوغات کرمان بپردازیم، می‌توان در یک دسته‌بندی ساده سوغات این‌شهر را به گروه‌های زیر تقسیم‌بندی کرد:

فرآورده‌های غذایی شهر کرمان: فرآورده‌های غذایی زیادی در کرمان هستند و مسافران می‌توانند در وعده‌های خود از آن‌ها استفاده کنند یا به‌عنوان سوغات آن‌ها را با خود ببرند. از‌جمله آن‌ها می‌توان به مواردی مانند کماچ سهن، کلمپه، قطاب، قاووت و فالوده اشاره کرد.

صنایع‌دستی کرمان: مردم هنر‌مند کرمان صنایع‌دستی زیبایی دارند که می‌تواند سوغاتی و یادگاری بی‌نظیری برای مسافران باشد. قالی کرمان، پته‌دوزی، قاليچه‌های افشار، ظروف و اشیای تزیینی مسی، گليم شيريکی پيچ، آجیده دوزی، خورجین بافی، عریض بافی و گبر دوزی تعدادی از این‌موارد هستند.

محصولات کشاورزی کرمان: زیره و پسته کرمان محصولاتی از این‌شهر هستند که شهرتی جهانی دارند. گردو، خرما و مرکبات کرمان هم با کیفیتی بی‌نظیر محصولاتی به‌شمار می‌آیند که کرمان درباره آن‌ها حرفی برای گفتن دارد!

 

سخن آخر

در این‌ مطلب نگاهی کوتاه به آثار دیدنی یزد، مسیر یزد تا کرمان و سوغاتی‌های شهر کرمان داشتیم. سفر به کرمان و یزد نیاز به برنامه‌ریزی خوبی دارد تا بتوانید در سفر خود، آثار زیادی از این دو شهر بازدید کنید. یکی از راه‌های خوب برای انجام این ‌سفر، استفاده از تور‌ها است. اگر هم به‌صورت شخصی سفر می‌کنید، می‌توانید درباره سفر خود و دیدنی‌های مقصد، بیشتر مطالعه فرمایید تا سفری بی‌نظیر را برای خود و هم‌سفران به‌وجود آورید.

 

انتهای رپورتاژ آگهی

برچسب ها: علی بابا ، یزد ، کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار