معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه از انتخاب سه بنگاه بزرگ اقتصادی از استان کرمانشاه به عنوان صنعت سبز در کشور خبر داد و گفت: این انتخاب بیانگر اهمیت فعالان عرصه صنعت به سلامت مردم است.
کد خبر: ۹۴۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 15 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ «هدایت حاتمی» در ️مراسم تجلیل از واحدهای صنعتی سبز استان اظهار داشت: در بیست و دومین همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز در کشور، پس از بررسی و ارزیابی ۲۵۹ واحد صنعتی، پنج واحد به عنوان صنعت برگزیده سبز، چهار واحد به عنوان خدمات برگزیده سبز،۴۲ واحد به عنوان صنعت سبز، یک واحد به عنوان معدن سبز و ۱۳ واحد به عنوان خدمات سبز، در سطح کشور انتخاب شدند.

وی افزود: در این همایش از سه بنگاه بزرگ اقتصادی استان شامل شرکت پالایش نفت، صنایع سیمان سامان غرب و پلیمر از استان کرمانشاه که به عنوان صنعت سبز در سطح ملی برگزیده شده بودند با اهدای لوح و تندیس تجلیل گردید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه ضمن اشاره به اهمیت حرکت صنایع به سمت صنعت پاک و سبز که در آن آلایندگی و آلودگی کمتری احساس شود گفت: انتخاب سه بنگاه بزرگ اقتصادی از استان کرمانشاه به عنوان صنعت سبز در سطح کشور نشان دهنده اهتمام جدی دستگاه های اجرایی مرتبط و نیز مدیران صنایع استان در حرکت به سمت صنعت پاک و سبز است و بیانگر اهمیت فعالان عرصه صنعت به سلامت مردم است.

حاتمی اظهار داشت: طرح صنعت سبز، عامل توسعه و انتقال فناوری، کارآفرینی، تولید و بهره وری بالا، همراه با حفظ محیط زیست و کاهش تغییرات آب و هوایی است.

او گفت: صنایع سبز به صنایعی گفته می شود که علاوه بر تولید و بهره وری بالا، کمترین آلودگی را به محیط زیست وارد کنند و بر اساس معیار زیست محیطی و بنا به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست، تلاش قابل تقدیری در طول سال مورد نظر در راستای حفظ محیط زیست انجام داده باشد.

وی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از محیط زیست یک وظیفه شرعی و ملی محسوب می شود و همه ما در قبال محیط زیست مسئولیت داریم افزود: رعایت استانداردهای محیط زیستی از سوی صنایع استان می تواند هوای پاک و سالم و در کنار آن توسعه پایدار را به دنبال داشته باشد.

معاون استاندار کرمانشاه اظهار داشت: امیدواریم با نظارت محیط زیست و تلاش و همکاری صنایع استان، در سال های آتی شاهد افزایش تعداد صنایع سبز در سطح ملی در استان مان باشیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هزار واحد صنعتی و تولیدی با اشتغالزایی بیش از ۳۰هزار نفر دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار