زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۱ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد دوشنبه حوالی شهر قصرشیرین از توابع استان کرمانشاه را لرزاند.
کد خبر: ۹۴۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 15 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد، این زلزله ساعت ۲ و ۲۱ دقیقه و ۱۶ثانیه ثانیه بامداد دوشنبه ثبت شده است.

این زمین لرزه در عمق ۱۱ کیلومتری و در ۲۶ کیلومتری قصرشیرین و ۴۱کیلومتری سرپل ذهاب و ۴۶کیلومتری گیلانغرب وقوع پیوسته است.

همچنین ۲ زلزله ۳.۷و ۳.۹ریشتری نیز پیش از زلزله ۴.۱ریشتری بامداد امروز دوشنبه در قصرشیرین به وقوع پیوست.

مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون گروه‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند، گفت:تمامی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران و امدادی پای کار هستند.
وی گفت: کانون این زمین لرزه ها داخل عراق بوده و تا کنون خسارتی نداشته است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار