مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد که به علت برودت هوا و استقرار پدیده وارونگی، کیفیت هوای بیشتر نقاط این استان برای تمام افراد ناسالم و در وضعیت اضطرار قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۴۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳ 15 March 2021

به گزارش «تابناک البرز» فردین حکیمی گفت: بر اساس جدیدترین داده های ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های ساوجبلاغ، کرج و نظرآباد به ترتیب بر روی اعداد ۱۶۰، ۱۵۶ و ۱۵۱ قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: همچنین این شاخص در شهرستان اشتهارد بر روی عدد ۱۴۸ قرار گرفته و بیانگر ناسالم بودن هوا برای گروه های حساس و نزدیک شدن به مرز اضطرار است.

حکیمی  گفت: درچنین شرایطی  کاهش ترددهای درون وبرون شهری ، خودداری از اقدامات آلاینده مانند روشن نکردن آتش در معابر، عدم سوزاندن لاستیک یا عملیات قیرکاری و عمرانی ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز بیان داشت : فعالیت بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم در فضای باز برای سلامتی آنان خطرناک است ضمن آنکه  رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی مانند آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی از مهمترین توصیه ها در این وضعیت است.

وی  به وظایف نهادها و سازمان های ذیربط در شرایط ناسالم ۲۰۰-۱۵۱ بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: در اجرای این مصوبه بایستی پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر با توقف و اعمال قانون جلوگیری کند.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری ها از انجام تمام فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود؛ مانند ساخت و سازهای شهری، پروژه های عمرانی شهرداری جلوگیری کنند.

حکیمی اضافه کرد: در شرایط اضطرار آلودگی هوا دستگاه های دیگری همچون مراکز بهداشت و درمان، اورژانس، دستگاه های اجرایی، سازمان حفاظت محیط زیست، صنعت و معدن و سازمان پخش فرآروده های نفتی و امثال آن  دارای وظایفی می باشند.

استان البرز دارای ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار