دبیر شورای سلامت اهواز گفت: برگزاری تجمعات و حوادث چهارشنبه سوری، با توجه به اینکه همچنان وضعیت شهر اهواز قرمز بوده و بار مراجعات بالا است، زحمات یکساله استان در مهار کرونا را نقش برآب می کند.
کد خبر: ۹۴۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰ 14 March 2021

دکتر مهران احمدی بلوطکی اظهار داشت: از آنجا که در آستانه سال نو قرار داریم تاکید ما بر عدم برگزاری مراسم سنتی چهارشنبه آخر سال( چهارشنبه سوری) است و هر گونه آتش بازی در سطح معابر و تجمع در سطح خیابان ها، در واقع آتش زدن به خرمن دستاوردهایی است که یکسال برای دستیابی به آنها تلاش کردیم.

وی افزود: از تمام شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان درخواست داریم که از انجام کارهای معمول این مناسبت در روزهای پایانی سال و از برگزاری هر گونه تجمع در سطح کوچه و بازار خودداری کنند و همچنین در تعطیلات نوروز امسال هم در خانه های خود بمانند.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: قطعا با هماهنگی نیروی انتظامی، برنامه ریزی خاصی برای مراسم چهارشنبه سوری خواهیم داشت و مکاتبات لازم را با دستگاه قضایی انجام می دهیم و تا جایی که ممکن است از برگزاری هر گونه مراسم که ممکن است به تشدید بیماری دامن بزند جلوگیری خواهیم کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت وگو عنوان کرد: از ابتدای فعالیت مراکز نمونه گیری راه آهن و پایانه مسافربری غرب اهواز تاکنون ۱۱ هزار و ۸۷۳ تست سریع کرونا در راه آهن و پایانه مسافربری غرب اهواز انجام شده که هفت هزار و ۳۱۴ مورد آن در پایانه مسافربری و چهار هزار و ۵۵۹ تست در راه آهن انجام و در کل از سفر ۶۲ مسافر جلوگیری شد.

احمدی بلوطکی گفت: روزانه حدود پنج هزار تست در مراکز نمونه گیری غرب اهواز انجام می شود که این امر منجر به شناسایی بیشتر بیماران و کاهش آمار بستری ها در مراکز درمانی خواهد شد.

در حال حاضر هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان نارنجی هستند. همچنین ورود و خروج به مناطق قرمز و نارنجی خوزستان ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار