آن طور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفته تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان در روزهای گذشته افزایش نسبی پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۴۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 14 March 2021

 

در حدود یک تا دو ماه گذشته شرایط شیوع کرونا در استان گلستان با مدیریت خوبی که صورت گرفت و البته همراهی مردم، کاهشی شد و وضعیت اغلب شهرستان‌ها به جز گرگان و در برخی ایام بندرگز و کردکوی به ثبات نسبی رسید.

اما در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به نوروز، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بسیاری از شهرها کمرنگ شده است و همین موضوع سبب شد تا بار دیگر آمار مربوط به ابتلا و بستری بیماران کرونایی افزایشی شود.

ازدحام برای خرید شب عید در کنار بی‌مبالاتی برخی شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، صف‌های خرید اقلام اساسی مانند روغن و مرغ و غیره شرایط را برای جولان دوباره کرونا مهیا کرده است.

خریدهای خانوادگی و حضور غیرضروری بعضی شهروندان در بازار، برپایی دوباره بازارهای هفتگی و افزایش دستفروشان و غیره نیز از عوامل تشدید کننده اوج گیری دوباره بیماری خواهد بود.

طبق آخرین اعلام ستاد ملی کرونا، شهرستان گرگان و کردکوی در استان گلستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و سایر شهرها نیز زرد هستند. پیش از این هم گفته ‌شد سفر به استان‌های مازندران، گیلان و گلستان در کنار استان‌های دیگری مانند خوزستان و شهرهایی مانند مشهد ممنوع است.

بیشتر بخوانید
آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان همدان|روند ابتلا افزایشی شد+ جدول

آخرین وضعیت کووید - 19 در استان اردبیل| کرونای انگلیسی وارد اردبیل شد + جدول

بستری بیماران کرونایی در کاشان بعد از 80 روز 3 رقمی شد

با اینحال برخی مردم از همین حالا بارو بندیل را بسته‌ و راهی سفر شدند این در حالی است که وزارت بهداشت با هرگونه سفر مخالفت کرده و آن را استقبال از مرگ دانسته است.

اما شهروندانی که بیشتر از یکسال است که بیشتر وقت شان را با همه گرفتاری‌ها و سختی‌ها در منزل ماندند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند از گردشگران و مسافران می‌خواهند به این استان سفر نکنند.

در همین باره یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: در یکسال اخیر سعی کردیم با وجود داشتن دو بچه خردسال که نگه داشتن آنان در یک فضای60، 70 متری کار سختی است، در خانه بمانیم چون سلامت ما، اطرافیانمان و همه مردم برای ما مهم است.

خانم حسینی افزود: هر سال در نوروز تفرجگاه‌هایی مثل ناهارخوران و النگدره پر از جمعیت می‌شود که علاوه بر مردم بومی، تعداد زیادی خودرو با پلاک‌ غیربومی هم بین آنها وجود دارد. نوروز پارسال هم با اینکه سفر ممنوع بود و گرگان هم اصلا وضعیت خوبی نداشت اما برخی‌ها بدون توجه به این شرایط، به این شهر سفر کردند.

وی بیان داشت: چند ماه قبل هم گلستان وضعیت خوبی نداشت اما با تلاش بهداشت و درمان و همه مردم تا حدودی شرایط بهتر شده و اگر مردم دوباره به این استان سفر کنند، وضعیت بدتر خواهد شد.

شهروند دیگری هم گفت: درست است که اقتصاد و معیشت مردم در یکسال اخیر به علت شیوع کرونا آسیب زیادی دیده اما سلامت مردم باید در اولویت باشد و ستاد کرونا هم باید یک تصمیم جدی بگیرد.

آقای مومنی افزود: سلامت مردم نباید به خاطر تفریح چند روزه برخی شهروندان که اغلب در سفر موارد و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به خطر بیفتد.

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم با اشاره به افزایشی شدن آمار بیماران بستری در مراکز درمانی استان نسبت به شیوع موج چهارم کرونا هشدار داده است.

وی گفته از روز جمعه تا دیروز (شنبه) تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان افزایش یافت.

فاضل افزود: 266 نفر در مراکز درمانی استان در بخش‌های بیماران کرونایی بستری هستند که 62 نفر از این تعداد در بخش‌ آی سی یو تحت درمان قرار دارند. همچنین از این تعداد متاسفانه 23 نفر نیز به کمک دستگاه ونتیلاتور نفس می‌کشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، شب عید درگیر موج جدیدی از بیماری کووید 19 می‌شویم.

به گفته فاضل، هم اکنون شهرهای گرگان و کردکوی در وضعیت هشدار (نارنجی) قرار دارند و سایر شهرها زرد و آبی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار