مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان :
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در مجموع ۴۹۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شعر و داستان طلوع ارسال شد؛ گفت: از کل آثار ارسالی ۴۰۷ اثر مربوط به بخش شعر و بقیه مربوط به بخش داستان بود.
کد خبر: ۹۴۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ 14 March 2021

 

محمدربیع احمدخانی شامگاه شنبه در آیین اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده نخستین جشنواره ملی شعر و داستان طلوع ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای و شهدای مدافع حرم گفت: این جشنواره برای گرامیداشت مقام شهدا برگزار شد.

وی با اشاره به ۲۲ اسفند، روز شهدا، بیان کرد: این روز یادآور امام راحل، شهدای دفاع مقدس، انقلاب و شهدای مدافع حرم و شهدای هسته‌ای بود و یکی از اهداف برگزاری این جشنواره نیز همین بود.

احمدخانی با بیان اینکه نظریه سیاسی ولی فقیه یعنی امام راحل و پس از ایشان مقام معظم رهبری در مسیر پیروزی انقلاب و پایداری آن تاثیرگذارترین عوامل هستند، اضافه کرد: ایمان راسخ به آرمان‌های انقلاب و اراده پولادین رزمندگان و شهدا نیز از دیگر فاکتورهای پایداری انقلاب است، رزمندگانی که باکی از فدا کردن جان خود در راه اسلام نداشتند.

وی با اشاره به اینکه ماه اسفند برای ما زنجانی‌ها یادآور رشادت‌های همشهریان عزیز زنجانی در 2عملیات مهم بدر و خیبر است، تصریح کرد: بیشترین آمار شهدای زنجان مربوط به اسفندماه است، شهدایی که جان خود را فدا کردند تا مردم کشورمان در امنیت به استقبال نوروز بروند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه گزارشی از روند برگزاری جشنواره شعر و داستان طلوع ارائه کرد و گفت: دهه مبارک فجر، شخصیت های تاثیر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی نظیر امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهید مطهری، شهید بهشتی، مرحوم آیت الله طالقانی، شهید رجایی، شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، شهدای علمی _ هسته ای و سایر شخصیت ها از جمله موضوعات این جشنواره بود.
وی با اشاره به اینکه فرآیند برگزاری جشنواره از آبان‌ماه آغاز شد و تا آخرین روز مهلت ارسال آثار ۴۹۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد؛ اضافه کرد: از کل آثار ارسالی ۴۰۷ اثر مربوط به بخش شعر و بقیه مربوط به بخش داستان بود.
احمدخانی با اشاره به اینکه ۲۹ استان از کل کشور در بخش شعر آثار داشتند، گفت: بیشترین آثار از استان زنجان با ۱۸ اثر، گیلان با ۱۵ اثر و اصفهان و قم هرکدام با ۱۳ اثر بود.
وی با اشاره به اینکه در بخش داستان نیز ۸۷ اثر از ۱۸ استان به دبیرخانه ارسال شد، گفت: در این بخش نیز بیشترین اثر از استان زنجان با ۱۲ اثر بود.
احمدخانی به جوایز جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: به نفرات اول هر بخش ۲۰ میلیون ریال، نفرات دوم ۱۵ میلیون ریال، نفرات سوم ۱۰ میلیون ریال و نفرات تقدیری هم ۵ میلیون ریال اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار