در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ اسفندماه ۶ شهرستان استان فارس همچنان در وضعیت نارنجی، ۸ شهرستان در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد هستند.
کد خبر: ۹۴۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 14 March 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: بررسی آمارها و وضعیت رنگ‌بندی استان فارس به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا در اپلیکیشن ماسک نشان می‌دهد که در بازه زمانی 18 تا 24 اسفندماه 6 شهرستان استان فارس همچنان در وضعیت نارنجی، 8 شهرستان در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد هستند.

به این ترتیب شهرستان‌های لارستان، لامرد، گراش، خنج، مهر و پاسارگاد در وضعیت نارنجی به سر می‌برند و شهرستان‌های فراشبند، فسا، فیروزآباد، بوانات، سروستان، داراب، رستم و مرودشت در وضعیت آبی هستند.

در این میان شهرستان شیراز با 88 هزار و 412 مورد ابتلا با فاصله زیاد از دیگر شهرستان‌ها در صدر قرار گرفته و پس از آن شهرستان‌های کازرون با 5 هزار و 139 مورد، مرودشت با 4 هزار و 535 مورد و ممسنی با 3 هزار و 302 مورد ابتلا قرار دارند.

شهرستان مرودشت با وجود اینکه به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه سوم قرار گرفته اما در نقشه وضعیت آبی دارد که این امر نشان می‌دهد فاکتورهای جمعیتی نقش مهمی در تعیین وضعیت رنگ شهرستان‌ها ایفا می‌کنند.

همچنین شهرستان‌های سرچهان با 475 مورد، بیضا با 586 مورد، بوانات با 599 مورد و بختگان با 673 مورد کمترین میزان ابتلا را دارند اما این امر منجر به این نشده که همه این شهرستان‌ها در وضعیت آبی یا کم خطر قرار گیرند چراکه متناسب با فضا و جمعیت غیر از بوانات که در وضعیت آبی است دیگر شهرستان‌های ذکر شده در وضعیت زرد به سر می‌برند.

 

شمار ابتلا به بیماری در استان فارس در حال افزایش است به گونه‌ای که تعداد مبتلایان از هفته گذشته تاکنون در استان فارس 3 هزار نفر بیشتر شده است که خود زنگ هشداری برای پرهیز از تجمعات و رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی است.

در تعداد موارد بستری نیز این هفته مجموع بستری‌های استان 613 نفر بوده که نسبت به هفته گذشته 28 مورد بیشتر شده که البته از این تعداد به گفته عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز 90 نفر به دلیل وخامت اوضاع در بخش ویژه هستند.

تعداد موارد فوتی در استان فارس نیز براساس آنچه دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده همچنان تک رقمی است که البته خبر خوبی در میان خبرهای هشدار و بد کرونایی به حساب می‌آید.

قرار گرفتن در آستانه نوروز و شوق مردم برای خرید همراه با تجمعاتی که در بازارهای این روزهای شیراز مشاهده می‌شود سبب شده که متولیان بهداشت و درمان استان فارس همواره هشدارهای خود را با تاکید بیان کنند به گونه‌ای که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اعلام کرده « با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و خروج بیشتر مردم به قصد خرید نوروز از منزل، استفاده از وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس‌های شهری، تاکسی و مترو خطر انتشار بیماری افزایش می‌یابد».

به گفته همتی مردم باید از خروج غیرضروری از منزل بدون رعایت اصول بهداشتی بپرهیزند و در صورت نیاز توصیه‌های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، پرهیز از مسافرت و حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی و مراکز پُرتردد و خرید با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی را جدی‌تر بگیرند.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز مسافرت‌های نوروزی و تجمع در مراکز گردشگری پُرتردد، دورهمی‌های خانوادگی، سفرهای نوروزی و رعایت نکردن اصول بهداشتی را از عوامل خطرساز در این روزها برشمرد و از مردم تقاضا کرد مراقب این عوامل باشند.

همچنین اورنگ ایلامی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تاکید بر انتشار ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در کشور از مردم خواست تا در ایام نوروز از سفرهای غیرضرور خودداری کنند.وی همچنین از آمادگی بیش از 500 مرکز درمانی استان فارس در نوروز 1400 برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار