رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت دریافت طلب شهرداری تهران از شرکت رسا تجارت، توضیح داد.
کد خبر: ۹۴۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 14 March 2021

 

«محسن هاشمی» روز یکشنبه پس از پایان جلسه شورا در جمع خبرنگاران درباره جلسه هم اندیشی با شهردار تهران توضیح داد و گفت: موارد مهمی در این جلسه از جمله آخرین وضعیت پرونده عیسی شریفی در دادسرای نظامی و اقدامات شهرداری برای برگشت طلب شهرداری از شرکت رسا تجارت مبین، مطرح شد.

وی ادامه داد: همچنین مساله شماری تاکسی که از حدود دو سال پیش از خارج به کشور وارد و قرار بود در یکی از پروژه‌ها به عنوان تاکسی خارجی استفاده شود، در جلسه هم‌اندیشی بررسی شد.

هاشمی گفت: با توجه به اینکه پروژه هنوز اجرائی نشده است، تکلیف تاکسی‌ها روشن نیست و جزو سوالاتی بود که اعضای شورا از شهردار تهران پرسیدند.

تشریح صحن شورای شهر

رییس شورای شهر تهران با اشاره به جلسه امروز شورا، گفت: اساسنامه سازمان‌های شهرداری در این جلسه مطرح شد.

وی افزود: در شهرداری ۴۳ شرکت و سازمان داریم واساسنامه تعدادی از این شرکت‌ها به تصویب شورای شهر نرسیده است و سازمان‌ها و شرکت‌های غیرقانونی هستند که نمی‌توانند با این وضعیت به فعالیت ادامه دهند.

هاشمی افزود: برای حل این مشکل اساسنامه تیپ باید برای همه سازمان‌ها و شرکت‌ها تهیه شود تا قانونی شوند.

به گفته وی، کمیسیون برنامه و بودجه شورا، در بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری برخی سازمان‌ها را ادغام کرد و تغییر ساختار درنظر گرفته بود که هم مورد مخالفت شهرداری و هم برخی از اعضای شورا قرار گرفت و به برگشت لایحه به کمیسیون رای داده شد.

هاشمی اظهارداشت: در ادامه جلسه امروز، افزایش سرمایه شرکت واحد اتوبوسرانی مصوب شد تا با توجه به افزایش قیمت‌ها، اتوبوسرانی در خرید اتوبوس دچار مشکل نشود.

وی با اشاره به قرائت آخرین گزارش مالی خزانه دار شورا تا پایان بهمن ۹۹، گفت: این گزارش نشان داد شهرداری توانسته است ۶۵ درصد درآمد مصوب را جذب کند.

رییس شورای شهر تهران افزود: شهرداری قول داده است، تحقق بودجه را تا پایان سال به ۸۰ درصد برساند.

هاشمی افزود: در حدود ۸ درصد از این بودجه غیرنقدی بوده و همچنان تحقق بودجه غیرنقدی در شهرداری پابرجا است.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران درباره اینکه آیا ۲ برابر شدن بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال جاری برای شهرداری در تحقق بودجه مشکلی ایجاد میکند؟ گفت: بودجه ۲ برابر نشده و در حدود ۲۷ درصد افزایش بودجه داشتیم و به دلیل تبصره‌ها که از امسال در بودجه ذکر می‌شود رقم بودجه این حد افزایش داشته است.

وی افزود: بودجه سال ۹۹ را انبساطی بسته بودیم و نسبت به سال گذشته افزایش ۴هزار میلیاردی تحقق بودجه را شاهد بودیم.

رییس شورا افزود: با توجه به شرایط کرونایی و مشکلات موجود تحقق درآمدها بد نبوده است از طرفی درآمدهای پایدار نیز در حدود ۳۰ درصد بوده است که برخی معتقدند درآمد پایدار شهرداری بیشتر است و باید فروش تراکم مازاد نیز در گروه درآمدهای پایدار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در مجموع می‌توان گفت که شهرداری خوب عمل کرده است و با توجه به شرایط کرونایی و رکود اقتصادی و افزایش هزینه‌ها توانسته شهر را مدیریت کند و خلاف قانون هم عمل نکرده و شهرفروشی نیز نکرده است که اقدام مثبتی است هرچند که ما مگاپروژه نداشتیم که بتوانیم با آن تبلیغات آنچنانی داشته باشیم.

در انتخابات شوراها شرکت نمی کنم

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری شرکت می‌کنید؟ گفت: در انتخابات شوراها شرکت نمی‌کنم و در انتخابات ریاست جمهوری نیز قرار شد گول نخورم.

وی با اشاره به اینکه، «سال آینده بازنشسته می‌شوم و باید ببینم که من را به کار برمی گردانند یا خیر»، افزود: اگر برگردانند به جمهوری اسلامی خدمت می‌کنم.

۲ شهردار با وثیقه آزاد هستند

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ آخرین وضعیت پرونده شهرداران مناطق هشت و ۲ تهران گفت: این موضوع رسیدگی و ۲ شهردار بازپرسی شدند و شهرداران با وثیقه آزاد هستند.

وی تاکید کرد که چون هنوز متهم هستند بهتر است درباره آن‌ها صحبت نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار